wilmablogghund

Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 29 augusti 2020 17:54

Så blev det lördag och dags för alla mina kompisar. Missade dom förra veckan när jag hade kurs så det kändes extra viktigt i dag att komma iväg och träffa dom. Fast det var den vanliga väntan i flera veckor efter morgonrundan innan matte ansåg att det var dags.

 

Hej Basse! Det var länge sen, för i går det är väldigt längesen i vår värld. Hade en del viktigt att prata om.

 

Basse gick och hämtade sin frisbee. Den trodde han att han skulle få ha för sej själv.

 

Hörru den där ska jag ha! Blev en vild jakt och ingen av oss vann för vi fick andra intressen.

 

Kom en massa kompisar, Rozzo, Chess, Mikko och Berner Alice, då måste vi hälsa dom välkomna och prata en massa. Rozzo var elev hos mej förra helgen men de andra har jag inte sett på ett par veckor så det var mycket att avhandla.

 

Så kom Labrador Alice också, henne träffade vi i veckan men vi kan aldrig träffa våra kompisar för ofta.

 

Så där Moha och Troy också, vi blir ett mycket bra gäng med hundar idag.

 

Vet inte riktigt varför Basse ansåg att det var en ypperlig idé att slänga stackars Labrador Alice i backen. Fast det var inte så illa som det ser ut, bara en del av nån lek de höll på med.

 

Lille Corgie Benito kom. Eller lille och lille, han har växt massor sen jag träffade honom för ett par veckor sen.

Valpar blir stora snabbt.

 

Så kom Sankt Bernhard Azlan, var länge sen han var med sist. Självklart fick han ett varmt välkomnade av alla hundar. Nu när det är fint svalt väder så orkar han röra på sej igen, alla vi hundar mår så mycket bättre nu.

 

Det där med energipåfyllning är väldigt viktigt så det kollades vad Moha och Troymatte hade att erbjuda. Jo det fanns gott godis så alla fick energi så vi kunde pyssla med alla viktiga hundsaker.

 

Troy han gillar stor hundar, desto större desto bättre så Azlan blev en favorit hos honom.

 

Jag berättade för Bassehusse hur ensam jag är, aldrig nån som kliar på mej och livet är bedrövligt.

 

Åh underbart!! Tänk att ligga på ett bord och få sån där mysig massage. Kunde nog ha legat här hela dagen, mer sånt här till alla hundar.

 

Mikko han försökte ägna sej åt förbjudna saker. Sno pluppen från vår Plaskdamm. Han lyckades en gång, men människorna snodde den och sen var han hårdbevakad och blev avledd varje gång han försökte. Den är förbjuden att röra för alla hundar för utan den har vi inget vatten i plaskdammen.

 

Basse han motionerad Azlan och det ordentligt. De lekte en massa skoj jaktlekar och basse vann varje gång eftersom han är mindre och snabbare på att vända.

 

Tur att Mikko aldrig lyckades sno pluppen för efter alla jaktlekar var Azlan törstig och fördrog att dricka i plaskdammen. Troy han var fortfarande grymt imponerad av honom. Kanske trodde han att Azlan skulle tömma hela plaskdammen.

 

Sen var det koll om Tillyhusse hade nåt godis, det hade han. Viktigt detta att vandra runt hos alla människor och kolla vad de har att erbjuda.

 

Helt plötsligt så såg det ut så här, alldeles övergivet och några hundar på väg till sina bilar skymtar. Vad som inte syns på bilden är att det faller svampvatten, ganska mycket sånt.

 

Bla, bla, bla tur att äppelträdet skyddar mot nedfallet för matte och Moha och Troymatte bara pratar en massa tråk. Ursäkten var att de väntade på att nedfallet skulle avta lite så vi kunde gå till bilarna utan att få dödliga skador och tvingas till närmaste djursjukhus för avancerad intensivvård.

 

På väg hem och det faller en massa svampvatten.

Hemma så käkade jag lunch och sov ute föll svampvattnet, perfekt eftersom jag har kurs igen nästa helg. Nu slipper svamparna dö torkdöden.

Släpades ut på eftermiddagsrunda, mycket otrevlig sån eftersom jag fick skador av nedfallet. Hade inga som helst behov av att gå ut men det vägrade matte att inse. Överlevde men fick lägga tid på att se över mina skador när jag kom in igen.

I morgon är det dags för kompisar igen, ser jag fram emot.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards