wilmablogghund

Alla inlägg den 28 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 28 augusti 2020 17:37

Inte hade det ändrat sej under natten inte, jag skulle inte hämta Basse utan fick gå en ensam morgonrunda. Dötrist med såna.

Efter att ha varit hemma i flera veckor så skulle jag få åka till Basse.

 

Titta! Jag är minsann efterlängtad, Basse satt på vägen och väntade när jag kom men reste sej när han såg att det var min bil. Matte var snäll och öppnade så han kunde hoppa in, först försökte han pussa ihjäl matte som tack för att hon efter hans många år av väntan äntligen kom. Sen kastade han sej över till baksätet och pussade mej lika mycket.

 

Så framme och utsläppta. Nä Basse försöker inte bita huvudet av mej, det är bara en del av en lek vi lekte just då.

 

Vanliga fredagsnöjet för människor. Städa våran Plaskdamm så den är ren och fin tills i morgon. Basse kollade noga att vatten rann ut som det skulle och hade koll på att matte tog bort all smuts.

 

Struntar väl i Plaskdammen, nu kommer det en bil och vi vet minsann vilka det är. Nu blir det roligt.

 

Det var Moha och Troy som kom och vi har inte träffat dom på många evigheter. Hade massor att prata om, har hänt en hel del sen sist.

 

Basse han kollade att nytt vatten fylldes på ordentligt och var av bra kvalitet. Vi vet att människor är inte alltid pålitlga när det gäller så här viktiga uppdrag.

 

Bassehusse hade besök av en människa, mycket bra sådan för han kastade frisbee till oss. Såna människor uppskattas för de andra bara fikade och pratade tråk.

 

Så skulle vi till skogen. Märkligt påhitt att vi skulle vara koppelfångar vi brukar alltid vara på fria tassar här.

 

Ännu värre, Moha och Troymatte hundnappade oss!!!!! Matte försvann i skogen.

 

Detta gjorde matte, skvätte blod i skogen. Borde vi ha fått övervaka så hon verkligen gjorde rätt.

 

Äntligen kommer hon efter en månads frånvaro. Basse han försökte hela tiden ropa tillbaka henne, jag grät ibland och Moha grät tillsammans med mej. Bara Troy som inte fattade nånting.

 

Där försvinner Moha och Troy med sin matte och vi ska inte följa med. Korkat påhitt.

 

Men tänk så bra det blev, det fanns minsann ett spår till oss. Vi har inte gått några spår på evigheter och detta är superskoj. Alltså spårade vi alla de där blodfläckarna.

 

Nu har vi hittat slutet och tänk där hittade vi massor med supersmarrig rostbiff. Finns inte minsta smula kvar vi hittade minsann allt.

 

Mötte Moha som berättade att hon och Troy också hittat ett spår som slutade med rostbiff. Troy har aldrig spårat förut men Moha hade förklarat och han fattade på en gång. Vi drog i väg och kollade deras spår tänkte att de kanske slarvat och missat nån bit rostbiff, men det var väldigt välstädat.

 

Vi kollade en del mer viktiga saker i skogen, gäller att ha koll och vara välinformerade.

 

Den här lilla Blomkålssvampen hittade matte i tisdags men sparade för att den skulle växa. Duktiga Basse gick och markerade den och eftersom den börjat torka så fick den följa med hem i stället för att dö torkdöden i skogen.

 

Moha var väldigt intresserad, men trodde att hon skulle provsmaka. Fick hon inte göra.

 

Tillbaka hos Basse så lekte vi lite. Basse hittade en boll som jag ansåg att jag skulle ha. Tar emot att erkänna men jag förlorade.

 

Visade Troy en del bra hundyoga istället, jag har många bra såna övningar.

 

Troy är en mycket läraktig elev så han provade flera. 

Sen blev det lite konstigt.

 

Jag ska hem och det ska Moha och troy också. Men tro inte att jag fick Basse med mej, nä han skulle stanna hemma och passa sin husse. Alltså fick jag åka hem till mitt ensamma hemma utan sällskap.

Käkade lunch och sov, man blir så skönt trött i skallen av att få spåra.

Gick på eftermiddagsrunda hade tur så Susannes butik var öppen så jag kunde ta mej in och umgås lite.

I morgon är det lördag och jag är ledig har ingen kurs då så jag tänker mingla och leka med alla mina kompisar som jag inte sett på länge eftersom jag jobbade förra helgen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards