wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2020

Umgåtts med Moha och Troy

Av Wilma Border collie - 21 augusti 2020 17:47

Dagen började med en sån där tråkmorogn, inget hämta Basse så jag skulle på ensam morgonrunda. Hade i alla fall tur och träffade Rocky. Var länge sen så vi pratade en del medan människorna pratade tråk.

Var hemma i många dagar inna matte ansåg att det var dags att åka.

 

Hamnade hos Basse, men han syntes inte till. Kollade om vattnet som matte bytte var gott, det var det.

Men ungefär nu kom faktiskt Moha och troy med sina människor.

 

Matte har tydligen varit snäll igen för hon fick present. En väldigt fin bild på mej som Moha och Troyhusse har tagit.

Den ska spikas upp på nån vägg.

 

Så där matte har släppt ut Basse så nu ska vi ha skoj med Moha och Troy.

 

Vi försökte få till ett flockspring men det eländiga ovädret ställer fortfarande till det. Vi sprang lite men det blev alldeles för hett tyvärr.

 

Människorna kan sköta sej. Dags att göra rent vår Plaskdamm igen och fylla på nytt vatten till helgen. Vi har inget emot vatten blandat med en del sand och lera men människor har så märkliga åsikter om sånt vatten.

 

Troy är vattenexpert så han övervakade som vanligt att vatnet fylldes på ordentligt och var av bra temperatur och gott att dricka..

 

Basse skulle prova en bilsele vilket han ansåg vara onödigt så han försökte pussa ihjäl Moha och Troymatte istället.

 

Provade att leka igen, men när för ovädershett. Ge hit fint väder så vi kan ha skoj.

 

Som sagt det var hett så människorna gick till skuggan. Basse försökte svalka magen genom att ligga så här i gräset. Hjälpte inte mycket.

 

Tänk det händer att de fattar bra beslut, vi ska gå och bada. Verkligen välbehövligt.

 

Det var skönt att svalka tassarna och dricka vatten.

 

Basse han simmade och simmade. Är lika bra att passa på för som vattentjuven härjar så har han säkert lyckats stjäla sjön snart.

 

Moha och Troy de fick energi av badet så de hade dragkamp om en pinne. Sånt skoj ska jag ägna mej åt när det blir fint väder.

 

Titta så fint det ser ut, men de här molnen bara lurades, de visade sej och sen försvann de utan att varken ha Åskar eller svampvatten med sej.

 

Hm en pinne ska kastas. Undrar om jag ska vara med och jaga den i sjön eller låta Troy och Basse sköta det?

 

Nä struntade i pinnen det var skönare att bara stå i sjön och filosofera en stund.

 

La mej på bordet en stund, fick godis för besväret, men det blev för varnt att vara där.

 

Jaha dags att gå tillbaka till Moha och Troyhusse som var kvar vid Basses hus. Pratade en del med honom, men sen skulle Moha och Troy med människor åka hem igen.

 

Matte plockade en massa tråkbönor så jag och Basse slappade i skuggan innan det var dags att åka hem till mej.

Käkade lite lunch och sov..

Gick på en tråkig eftermiddagsrunda, träffade i alla fall ett par människor vi känner.

I morgon är det lördag men det blir ingen hundträff för mej. Jag ska ha kurs och börja utbilda ett gäng med nya svamphundar. Blir en utmaning med torka och oväder men enligt matte kommer det att lösa sej på nåt sätt.


 
 
Ingen bild

Inga-Lill

21 augusti 2020 19:17

Här har det regnat av och till nu är det mest till, ser ut att bli mer av den blöta varan under natten eller i morgon. Så jag har pustat och puffat för att få molnen att gå ner till dig i stället, för nu vill jag gärna ha lite sol till veckan men jag behöver ingen högre värme, den klarar jag mig utan.

Ser att du och kompisarna har haft skoj, ja så skoj det går att ha i ovädershettan, ni fick i alla fall träffa ett par extra kompisar och bada och det kan ju inte vara fel.

Tvåbenskramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards