wilmablogghund

Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 15 augusti 2020 18:10

Fortfarande oväder, alldeles för varmt redan när jag var på morgonrundan.

Sen var det vanliga rutinen, vänta i veckor innan det var dags att åka.

 

Du och jag Basse, äntligen ses vi. I går det var länge sen och Basse satt och väntade när jag kom.

 

Vi beordrade matte att fylla på mer svalt vatten i Plaskdammen. Hon klarade av uppgiften och Basse övervakade att det blev rätt. Vattnet fick godkänt.

 

Men nu kommer det nån, bäst att möta.

 

Både Labrador Alice och Rozzo fast han är nästan dold bakom Basse. Mycket trevligt med fler kompisar.

 

I bland så blir det lite fel. Basse var en sväng i Plaskdammen sen bestämde han sej för att vara knähund hos Rozzomatte. Människor vill av nån mycket märklig anledning inte ha våta hundar i knäet. Vadå, svalt vatten kyler bra i ovädret.

 

Lille Corgie Benito kom och han var väldigt nyfiken på Plaskdammen. Men det är inte lätt att ta sej över kanten med små korta valpben.

 

Han fick hjälp så han kunde plaska runt tillsammans med Basse och Sigge.

Kom några fler hundar och det var så vidrigt hett men då..........

 

Nu är det bråttom, väldigt bråttom i alla fall hade vi hundar bråttom. De långsamma människorna hade vi inte tid att vänta på. Vi skulle till sjön.

 

Jag intog min brygga. Visst jag delar den gärna med andra hundar men jag trivs bäst på den.

 

Många kastade sej ut i vattnet allt för att få lite svalka och kunna röra på sej.

 

Basse och Labrador Alice hade nåt viktigt samtal om en värdefull pinne som båda ansåg att de ägde.

 

Slutade så här, de simmade tillsammans båda med ett stadigt grepp om pinnen. Men jag såg att Basse vann kampen.

 

Hunden som syns mellan mej och simmande Alice är syster till Freja. Hon var med på sin första hundträff. hörde att hon tyckte att det var väldigt skoj att vara med oss. Fast gissa vem som glömt vad hon heter?

 

Övergav bryggan för jag behövde svalka av mej och dricka. Var skönt så jag blev kvar i sjön ett tag idag också.

 

Pratade en del med Sigge som också anser att det räcker med att gå runt i vattnet, dricka och svalka mage och tassar.

 

Fast skuggan var allra bäst. Vill fortfarande ha fint svalt väder så vi orkar leka, flockspringa och göra en massa annat skoj.

 

Fast flera av de andra roade sej i sjön. Basse och Freja hade nnå plan för att få tag på nån pinne som nån annan hund hade. Vet inte hur det gick.

 

Syns dåligt men detta är en väldigt våt liten Benito. Han vågade bara doppa tassarna men sen hade han ägnat sej åt sandjobb så han blev doppad för att bli av med massor med sand,

 

Äsch! Slut för i dag. Som vanligt gick tiden alldeles för fort trots att vi inte håll igång som vanligt.

 

Dags att se till att Basse går in i sitt hus till sin husse. Jag fick åka hem till mitt ensamma hemma, men jag sov bort mesta delen av dagen.

Var ute på eftermiddagsrunda i långsam takt och försedd med kylhalsbandet.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards