wilmablogghund

Alla inlägg den 13 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 13 augusti 2020 17:58

Var oväder redan i morse när jag hämtade Basse. Fast vi lekte lite medan matte höll på med de där ölmarinerade sniglarna. De borde hålla sej undan i ovädret men det har de inte lärt sej.

Var hemma en stund sen skulle vi iväg och göra nåt med Moha och Troy innan det blev olidligt hett.

 

Trevligt människorna hade bestämt att jag och Basse skulle visa Moha och Troy den där superbra ekhagen.

 

Började med att flockspringa en stund. Flockspring är skoj och det går inte att göra om det är ovädershett. Vi hade tur att människorna bestämt att åka tidigt så riktiga ovädret hade inte hunnit slå till ännu.

 

Lekte också. Ge hit fint svalt väder så vi alltid kan ha så här skoj, hundlivet är så mycket roligare då.

 

Troy lyckades hitta en minimal lerpöl, otroligt att den ens existerar med Vattentjuvens härjningar.

 

Vi fortsatte och berättade om en massa viktiga saker och allt vi tänkte visa. Moha och Troy var mycket intresserad av allt vi berättade, alltid trevligt att kunna visa våra bra ställen för kompisar.

 

Ja, ja det är bara att vänta då. Basse tog med sej Moha och Troy för att visa nåt enligt honom mycket viktigt. Jag visste vad han skulle visa och enligt mej ointressant.

 

Detta är en Sörmlänsk träskhund, förekommer sällsynt vid sjöar och vattendrag med dyiga stränder. Troy såg nog likadan ut, men eftersom han är svart så syns det inte på honom. Hörde att de var mycket nöjda men Moha hade avstått när hon förstod vad det handlade om och kom till mej i stället.

 

Vi fortsatte vår guidning, finns hur mycket som helst att visa.

 

Jag berättade att det kan vara väldigt lönande att hoppa upp här. Troy fattade direkt, Basse försökte fuska och Moha gjorde det men så snabbt att det aldrig fastnade på bild. Vi fick i alla fall välförtjänt godis.

Så började det vara alldeles för ovädershett så vi fattade beslut.

 

Badplatsen som blev väldigt uppskattad av både Moha och Troy. Bara bedrövligt detta att Vattentjuven snart snott hela sjön.

 

Jag sällskapsbadade lite, eller jag blötte tassarna och drack lite vatten. Ansåg att det räckte.

 

Jag hittade en pinne med sån där utsökt god bark så jag käkade sån i stället. Bättre än att bada.

 

De andra fortsatte att bada. Troy gjorde allt för att komma över en pinne som Basse hade, men han lyckades inte. Slutade med att Basse tappade pinnen som sjönk och inte kunde han gräva upp den heller.

 

Gick vidare och visade mer viktiga saker. Hade det inte varit sånt oväder så kunde vi ha visat ännu mer men det får bli nån gång när det är fint väder istället.

 

Gjorde ett försök att flockspringa, men det var bara att glömma hade blivit flera tusen grader hett.

 

Flocken på savannen slappar i skuggan. Det var korkat med flockspring, vi var tvugna att vila för att orka gå vidare.

 

Jaha bara att gå till våra bilar då. Sov hela vägen hem och hemma så käkade vi lite och somnade. Detta väder är inte vad vi hundar vill ha. Matte gnäller för hon blir sjuk av det. Regn och svalt så vi kan leva igen.

Gick på en kort olidligt het eftermiddagsrunda.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards