wilmablogghund

Alla inlägg den 8 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 8 augusti 2020 18:06

När jag skulle göra min kvällstoalett igår blev det lite märkligt. För ute på min gata hittade jag Ann Marie och inte nog med henne hon hade sin katt med sej.

 

Fast Snövit var inte ett dugg intresserad av att umgås med mej. Men jag fick i alla fall väldigt god skinka av Ann Marie, perfekt eftersom jag sällan får mat hemma.

Blev idag, ensam morgonrunda och redan då vid halv åtta var det riktigt oväder ute. Alldeles för hett för att vara trevligt.

Väntade i några veckor innan det var dags att åka.

 

Hej Basse, trevligt att ses igen. Vi hade som vanligt en del att prata om eftersom vi inte setts sen igår. Var skönast i skuggan.

 

Så kom lilla Pudelvalpen Bella, hon var på sitt första besök förra helgen. Självklart så hälsade jag och Basse henne välkommen. Alla hundar ska känna sej välkomna till oss det är väldigt viktigt.

 

Basse inspekterade våran Plaskdamm. Människorna gjorde ett bra jobb i går för allt vatten fanns kavr och den står stadigt.

 

Trevligt nu har det kommit fler hundar. Blev inte så många idag, tror att ovädret ställde till det. Det är inte läge för en massa trevlig lek när det är så här vidrigt.

 

Fler som provade plaskdammen och alla hundar var mycket nöjda med den. Visst nån försökte stjäla gula ploppen som håller vattnet kvar. Men de som försökte blev hindrade direkt.

 

Berner Alice matte hade minsann godis. Bäst att passa på för vi får sällan mat eller godis av våra människor. Fast människorna har nån annan uppfattning och påstår att det får vi visst. Bara det att vi hundar har bäst koll och vet att det är ständig svält som gäller.

 

Lilla Pudel Bella vågra mer och mer. I dag så gick hon på lite egna äventyr och kollade, hon kommer säkert att komma på hur otroligt trevligt vi har det på våra träffar.

 

Sigge och Dalmatiner Tilly visade att de gillar henne och att de inte vill nåt illa utan bara vara trevliga och umgås. Men Bella tyckte att det var lite läskigt.

 

Basse berättade för Sillas husse att han är en mycket ensam hund som behövde en del mänskligt umgänge. Han fick sånt.

 

Tilly uppskattade också plaskdammen. Hade det inte varit sånt oväder hade det varit en massa lek men det var bara att glömma. Jag låg mest i skuggan frånsett en del vändor när jag minglade runt och pratade med alla kompisar.

 

Helt plötsligt hade alla kompisar gått hem igen. Ingen orkade i ovädret. Jag och Basse ´gjorde ett försök att leka, men det gick inte. Alldeles för hett.

 

Så kom Sansa förbi, men det blev bara en sbnabbis eftersom alla andra hade gått hem. Hörde nåt om att ses nästa vecka och förhoppningsvis att det är finare väder då.

 

Nu börjar de där Skärbönorna vara klara. Blev en del plockade idag och det kommer mer. Ointressant enligt mej, men väldigt bra enligt matte som äter en massa såna.

Släppte in Basse som skulle vila i sitt hemma. Jag skulle åka hem.

 

Men titta vad vi hittade efter vägen. Moha och Troy var ute och rastade sin matte. De missade hundträffen idag, både på grund av ovädret och Troy skulle visst bli av med en massa päls också.

Hörde att vi ses i morgon.

Åkte hem och somnade ovädret tar på krafterna.

 

Eftermiddag och jag har hamnat hemma hos Maggan. Länge sen jag var där men det brukar gå alldeles utmärkt att bli bjuden på nåt gott.

 

Fick av Göte också. Då när jag precis hade flyttat hit så blev jag livrädd för Göte vid ett tillfälle. Han hade samma byxor då och jag hade bestämt att alla med jobbarkläder var farliga. Men med en massa träning och alla med såna kläder fick ge mej godis så lärde jag mej att de är inte alls farliga.

 

Bla, bla, bla människorna pratar en massa sånt där tråkprat och det är ovädershett. alltså somnade jag på gräsmattan och sov gott ett tag.

Sen var det dags att åka hem igen.

I morgon är det dags för kompisar igen, hoppas att det är bättre väder då, men den chansen är visst liten enligt matte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards