wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2020

Oväder och kollat människornas jobb

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2020 18:05

Fredag och det innebär trist ensam morgonrunda. Mycket korkat enligt mej som föredrar att åka och hämta Basse och ha en del trevligt morgonbus.

Sen fick jag vänta i flera dagar innan matte behagade upplysa om att det var dags att åka.

 

Basse han satt minsann och väntade på mej när jag kom. Tydligen skulle det göras saker hemma hos honom idag.

Följde med och tittade på när matte grejade med de där ölmarinerade Mördarsniglarna. Tydligen ska fler marineras.

 

Men titta Moha och Troy har minsann kommit. Trevligt, vi gillar att vara flera.

 

Kollade vad våra människor gjorde. Nån storrengöring av våran plaskdamm tydligen.

 

Basse var synnerligen missbelåten med att de glömt att fylla på vatten och dessutom burit i väg den en bra bit bort.

 

Så blev det väldigt märkligt. Bassehusse kom med en av sina maskiner och började gräva ett konstigt dike.

 

Vi tittade på avstånd, de där stora maskinerna ska man hålla sej borta från.

 

Fast Troy han ska tydligen bli grävmaskinist för han grävde lite extra i diket. Enligt honom så blev det mycket bättre.

 

Så kom det en massa grus i diket. Mycket märkligt enligt oss först gräva och sen fylla igen men enligt människorna fanns det en plan.

 

Så skulle allt grus krattas och bli utjämnat. Vi hundar vi begrep ingenting av allt märkligt som människorna pysslade med.

 

Aha, våran plaskdamm har fått en alldeles egen plats och diket och gruset har faktiskt en funktion. Visade sej att människor är inte så korkade som de ofta verkar vara.

 

Blir nog bra det här. Basse kollade så matte klarade av vattenpåfyllningen. Den gula pluppen som syns sitter i ett hål som gjort att den läckte men nu är den tät. Tar man bort pluppen så rinner vattnet ut via det där diket och ner i marken. Alltså mycket enkelt att byta vatten till oss numer.

 

Fast Troy han gjorde sitt bästa för att dricka upp vattnet som skulle fyllas på.

 

Om jag ska prova plaskdammen? Nja det är jag inte alldeles säker på. Drack en del kallt gott vatten ansåg att det kunde räcka.

 

Försök inte locka mej med osten, den når jag faktiskt genom att bara ha tassarna på kanten. Provar plaskdammen nån annan gång tror jag.

 

Tog på allas krafter att övervaka människornas jobb. Basse han grävde en grop åt sej i den svala sanden under däcket och tänkte slappa där en stund.

 

Blev fika i skuggan. Tack snälla Anne för att du kliar på mej, nån som förstår vilken ensam hund jag är som aldrig har just nån mänsklig kontakt.

 

Fast medan människorna fikade och pratade tråk så fick vi leta godis, ungefär den enda aktivitet som vi orkade med i ovädret.

 

Usch! Kan nån ta bort detta vidriga oväder?? Det är för hett i skuggan också, vi vill leka och göra en massa skoj men det går inte nu.

 

Provade lite medan det var nya besök vid tråkgrönsakerna och marinerade sniglarna. Nä blev för hett.

Men det positiva var att Bassehusse hade en massa att göra så Basse fick hänga med hem till mej. Livet är alltid mycket bättre när man är flera hundar.

 

Matte försvann för Rottis Helga behövde hjälp i dag också. Fast hon var mest intresserad av vad matte hade för godis.

Släpade oss ut på en vidrigt het eftermiddagsrunda, blev en ganska kort och stillsam sådan.

Fick märgben när vi kom tillbaka hem.

I morgon är det lördag och kompisar, tyvärr är ovädret kvar men vi får göra det bästa av det i alla fall


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards