wilmablogghund

Alla inlägg den 5 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 5 augusti 2020 18:10

Blev en mycket bra dag igen.

Vanliga rutinerna i morse med att hämta Basse och leka en del.

 

Matte gjorde nya fällor till de där Mördarsniglarna som gillar öl. De gamla var fulla med ölmarinerade sniglar. Så var det besök vid tallen också som hade en Kungschampinjon igen.

Var hemma ett tag så skulle vi åka och kolla saker på Sörmlandsleden.

 

Vilken överraskning, vi fick sällskap av Labrador Alice och hennes husse. Tydligen hade människorna bestämt nåt utan att meddela oss.

 

Framme vid skärmskyddet och Basse tog med sej Alice och försvann. Han skulle visa henne att det går alldeles utmärkt att bada där. Viktig hundkunskap.

 

Sen lekte vi bäst att passa på när det inte är ovädershetta. Hade massor med skoj.

 

Tänkte döma en match mellan Basse och Alice.

 

Behövdes ingen domare för Alice tog Basse i örat och berättade att hon minsann hade vunnit över honom. Han protesterade först men fick ge sej.

  

Efter att ha kollat att allt var okej med skärmskydd (inga sopor idag) och dass så skulle vi vidare. Basse upplyste Alice om att han skulle visa massor med viktiga hundsaker.

 

Detta är viktigt. Visa de bästa och lerigaste ställena i bäcken. Nu när Vattentjuven härjar så är det extra mycket lera på många ställen vilket Alice uppskattade.

 

Bra rullplatser är också viktigt. Alice har precis rest sej efter ett rejält rull och tackar Basse för mycket bra information.

 

Jag ansåg att det var viktigare att berätta om hur jag jobbar som fyrbent etappledare med assistans av Basse och Jenna. Det är ett mycket viktigt jobb så alla hundar får bra vandringar.

 

Ån skulle självklart provas och den var fullt godkänd för de hundar som vill bada.

 

Fast balansera på trädstammen det fick minsann Basse göra alldeles själv. Både jag och Alice avstår såna övningar.

 

Men bada i sjön det passade självklart Alice. Jag nöjde mej med att doppa tassarna och dricka lite, kände inte för att bada.

 

Gick vidare och kollade massor med andra viktiga saker, allt var som det ska vara. Alice hade väldigt mycket att kolla och jag och Basse visade själv klart allt som vi anser viktigt.

 

Matte däremot ansåg att det var viktigt att visa Alicehusse det där märkliga stenansiktet som vakar över skogen.

 

Fortsatte att visa Alice en massa. Hon var med mej här en gång i vintras och sen dess har det hänt massor. Känns mycket bra detta att kunna hålla kompisar uppdaterade.

 

Nej Basse stör mej inte! Jag har för första gången på länge Ekorrkontakt, jag tror att den här är social. Basse, Alice och människorna fick vänta ett bra tag innan jag insåg att Ekorre inte alls tänkte komma och umgås.

 

Äsch då, ska vi verkligen gå till bilarna nu? Vi kunde ha varit kvar mycket längre och gjort en masa mer skoj.

 

Alice var väldigt nöjd med att få hänga med oss och enligt henne så var pälsen alldeles perfekt efter att Basse visat alla lerspa och annat viktigt. Ska nog ta med henne till fler såna här bra ställen.

Käkade lunch, sov och gick på en vanlig tråkrunda på eftermiddagen.

I morgon väntar nån annan skog, för sen ska visst ovädret slå till och då är det bara att glömma alla bra skogar tyvärr. Blir alldeles för hett för allt skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards