wilmablogghund

Alla inlägg den 1 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 1 augusti 2020 18:06

Äntligen blev det lördag igen, de inträffar som bekant alldeles för sällan.

Tyvärr har ovädret bestämt sej för att återkomma också med sån där äckelhetta. Var varmt redan när jag var på morgonrunda vid halv åtta.

 

Så efter många dagars väntan har matte behagat skjutsa mej . Nu ska jag leta efter Basse och invänta kompisarnas ankomst.

 

Märkliga mänskliga påhitt. I går höll matte på och klippte och tejpade och på väg till hundträffen köpte hon öl. Detta ska fånga en massa oönskade Mördarsniglar hoppas människorna på.

 

Så skulle gräsmattan vid våran lekplats städas också. Jag hade inte tid att hjälpa till för matte hade släppt ut Basse och eftersom vi inte sågs i går så hade vi massor att ta igen. Men ett drygt kilo Champinjoner blev det.

 

Så skulle det vatten i våran plaskdamm också. Basse kollade så matte hanterade vattenslangen rätt och det gjorde hon. Människor kan om de vill.

 

Så där nu börjar det komma fler, mycket trevligt och självklart måste vi hälsa alla välkomna.

 

Vet inte riktigt vad Mikko och Labrador Alice pysslade med, såg ut som nån avancerad dans av okänt slag.

 

Men nu ser det väldigt bra ut. Där borta kommer det nån som vi verkligen vill träffa.

 

Det var Jenna som kom! Perfekt eftersom hon ska ha den där korkade semestern så gäller det att passa på att träffas.

 

På grund av ovädret var det inte så mycket lek utan plaskdammen var ganska välbesökt. Sigge uppskattade den också, skönt att kunna svalka tassarna.

 

Jag föredrog att hålla till i skuggan och under stora däcket är det perfekt, sval sand och skugga.

 

Var i alla fall en del mingel och viktiga hundsamtal. Finns alltid massor att diskutera.

 

Jag lämnade däcket och minglade runt ett tag, tänk om det fina svala vädret varit kvar då kunde vi ha haft massor med skoj flockspring och annat trevligt.

 

Många åkte hem ganska tidigt, men vi som var kvar gick till skuggan. Basse han viksade en massa roliga saker i mitt öra. Han har en massa humor.

 

Rozzo han tyckte att de var bra skönt att sitta i skuggan och filosofera.

 

Jag, Jenna och Basse hade en massa viktiga diskussioner om hur eländigt det är att vi inte kommer att vara Flocken på de närmaste 30 åren. De där mänskliga tre veckorna de tror vi inte ett ögonblick på.

 

Stackars Jenna behövde tröstgodis och fixerade mattes godisficka. Hon lyckades självklart se till att det kom fram lite tröst.

 

Basse och Rozzo hade nåt sånt där oss hanar emellan samtal. Basse är ju äldre och har en del erfarenheter att dela med sej av.

 

Fast sen kom han på att Rozzomatte faktiskt har smarrigt godis och sånt behövdes.

Sen kom det mänskliga hittepå om att det var dags att åka hem. Nåt om att vi hängt ett par timmar. Hade vi inte alls, det var som vanligt max en kvart.

Släppte in Basse i hans hus och sen var det bara att åka hem till tråkhemma. Sov bort en massa tid.

Gick på en alldeles för het eftermiddagsrunda som var dötrist, inga jag känner var ute.

Nu är det bara att invänta att det blir i morgon för då är det dags igen och matte hoppas på flaskor fulla med sniglar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards