wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juli 2020

Av Wilma Border collie - 29 juli 2020 18:41

Började dagen som vanligt med att hämta Basse. Ja jag hämtade Basse och matte hämtade dagens Kungschampinjon. Vi har lite olika morgonrutiner.

Var hemma ett tag sen var det dags att hämta Jenna.

 

Bra vi ska till den där ön, där brukar det alltid vara skoj så detta blir säkert väldigt bra.


 

Kom igen, vi tar och leker ett tag va? Det var behagligt svalt så lika bra att passa på.

 

Jo då det blev massor med skoj lek, bäst att passa på.

 

Jag var domare när Basse och Jenna jagade varnadra runt en stor gammal gran. Fort gick det och roligt hade dom.

 

Hm, det är ganska svårt att vara domare när de tävlande försvinner spårlöst. Fast sjön är alldeles nära så de kom tillbaka efter att ha varit och badat. Deras jakt blev alltså oavgjord.

 

Basse han studerade noga sjön från den höga klippan, men det fanns visst inget spännande att se.

 

Kollade om bänkarna gav godis, självklart gjorde de det. Men så blev vi fångar för det kom människor. De hade människovalpar med sej som gillade oss. Men det slutade med att vi tillbringade extra tid här så de skulle hinna en bit bort innan vi kunde vara på fria tassar igen.

 

Så ordningen är återställd och nu är det brygginspektion som gäller. Kändes bra att vi som Flock kunde utföra arbetet tillsammans.

 

Anledning till att bryggor ska inspekteras. Denna måste åtgärdas. Det gick att ta bort stora bitar från en gammal rutten planka. Så ska det inte vara.

 

Medan jag grejade med bryggan så badade vissa andra som om isen skulle täcka sjön om fem minuter eller nåt.

Tror det dröjer innan isen visar sej.

Gick vidare och lekte en del, kollade viktiga saker och andra hundgöromål.

 

Fångar för nu närmar vi oss bron. Matte påstod att vi hade en tid att passa och innan dess skulle det hinnas med mänskliga tråksaker.

Åkte hem, lämnade Jenna som inte skulle med på eftermiddagsrunda.

 

Detta skulle göras, min bil skulle besiktiga sej. Matte tror alltid att stackars Pelle ska dömas till skrotdöden när det är dags för detta.

 

Basse han ansåg att han hamnat på ett väldigt spännande ställe, så mycket att undersöka och han kollade noga vad som hände med bilen.

 

Min bil pelle peugeot är en mycket frisk bil fast han är 17 år. Fanns ingenting att anmärka på honom så nu behöver han inte återkomma på ett år.

 

Nästa stopp och vi träffade Tryfflan och Winnies matte. Har inte träffat varken henne eller hundarna på väldigt länge mycket gtrevligt fast vi missade hundarna.

 

Shoppingdags!! Vi ska fira eftersom Pelle Peugeot var fullt frisk. Fick säja åt Basse att vänta lite medan jag plockade ut ett par godisbitar till oss. För lära ut det här knepet det gör jag inte.

 

Så nu är vi klara med dagens shopping, valde ut goda ben som vi skulle käka hemma för att fira. Så blev det lite annat och katterna behövde också nåt.

Hemma så tuggade vi utsökta ben en stund, men Basse han var så trött av att han somnade och smarkade högt. Tar på krafterna att titta på när bilen besiktigas.

I morgon är vi Flocken igen och vi ska göra nåt som låter trevligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards