wilmablogghund

Alla inlägg den 28 juli 2020

Av Wilma Border collie - 28 juli 2020 18:05

Försökte falla svampvatten när jag hämtade Basse i morse. Matte hade egentligen en plan för i dag men den är uppskjuten. Nåt om de fjantiga hundarna som tror att de dör av några droppar svampvatten

Begriper hon inte att sånt nedfall är livsfarligt om man är ute. Är vi inne är det helt okej.

 

Så där Flocken är samlad och nu ska vi fördriva tid i skogen, nåt trevligt kan vi säkert hitta på.

 

Finns det en pinne då måste det bli dragkamp, mycket viktig syssla enligt Jenna och Basse. Jag var upptagen med att kolla om det hänt nåt spännande sen sist.

 

Matte tittade på några små märkliga svampar, enligt henne inga som vi behöver lära oss. Heter visst Stiftsvamp

 

Gick vidare i skogen för vi skulle visst kolla svamptillgången. Basse ska snart filmas igen för den där kursen och då är det bra att ha koll på svamptillgången.

 

Jag och Jenna är väldigt bra på att samarbeta. Titta bredvid Jenna vi har hittat kantareller. Bra sa matte för då kommer det att gå att filma Basse här.

 

Jenna och Basse de käkade hallon som om det inte sett nåt ätbart på flera månader. Varför plocka själv från buskarna, ska jag äta dom så förutsätter jag att matte plockat och serverar dom.

 

Hallon ger tydligen energi för det blev fler dragkamper. Jag kände inte för att döma utan vände svansen till, antingen vann nån eller så gick pinnen sönder.

 

Jenna är superduktig för hon hittade minsann en stubbe med Föränderlig tofsskivling alldeles på egen tass.

 

Basse han såg vad Jenna gjorde och gjorde självklart likadant. Insåg att de har gav minsann beröm och godis. Hörde att matte pratade om att nu gäller det att hinna filma innan han helt plötsligt anser sej färdigutbildad. Med den takt han håller i skogen så kommer det att gå undan.

 

Jag bestämde att vi skulle kolla ett annat ställe där det kan växa en massa svamp. Gäller att ha stenkoll.

 

Jodå det gick alldeles utmärkt här också. Kommer kantareller överallt så det blir perfekt för nästa omgång med filmer.

 

Basse hittade nåt som inte alls ska vara i skogen, enligt honom väldigt intressant.

 

En före detta ballong i form av en nolla. Bara nollor till människor som placerar sånt i skogen. Matte tog den och numer bor den hemma i soppåsen.

 

Jaha enligt matte dags att gå till bilen, skulle göras nåt mer enligt henne. Vi hoppades självklart på nån mer trevlig skog. Den turen hade vi inte för vi fick passa bilen medan hon handlade nåt tråk i jätteaffären i Sparreholm. Fast hon är extremt snabb på såna ställen så det var inte många minuter vi behövde passa bilen.

Åkte hem, käkade lunch och somnade. Fast Basse han pratade så mycket i sömnen att han väckte mej, tror han drömde om nåt riktigt skoj. Ute försökte det falla svampvatten och matte svar och släpade ut stackars Rottis Helga.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, nedfallet hade upphört så vi slapp skador men hände inget av värde.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards