wilmablogghund

Alla inlägg den 26 juli 2020

Av Wilma Border collie - 26 juli 2020 18:01

Inledde med den där vanliga evighetsväntan, är faktiskt ganska påfrestande att passa dörren i flera dagar innan det passar matte att åka.

 

Svampar växer fort ibland. I går fanns det ingen vid tallen som brukar ha Kungschampinjoner. Idag satt denna där, alldeles nyuppkommen. Den bor numer i svamptorken här hemma.

 

Kollade att matte klarade av att fylla på vatten i våran plaskdamm. Jodå, hon lyckades få vattnet på rätt ställe.

Så kom Freja så jag fick sällskap.

 

Men titta nu kommer det en ny hund. En liten, liten valp på sitt första besök, bäst att hälsa välkommen ordentligt.

 

Freja var också framme och hälsade.

 

Visst är han söt lille Benito? Han är samma ras som Jenna alltså en Welsh corgie cardigan. Han behöver få träffa andra hundar och då är det perfekt att komma och hälsa på alla oss trevliga hundar.

 

Jag gick och släppte ut Basse, han ska inte missa nåt skoj inte.

 

Han hittade omgående lille valpen, men Basse är en snäll hund med bra hundspråk och dessutom gillar han valpar så de blev kompisar direkt.

 

Trevligt nu kommer det ännu fler hundar, kommer att bli skoj detta.

 

Mycket mingel som vanligt och alla var nyfikna på lille Benito. Matte tyckte det var synd att Jenna var bortrest men Corgie Nasse dök upp så Benito fick träffa en av sin ras. Fast han gillade oss alla.

 

Självklart var det en massa lek och annat trevligt umgänge också.

 

Basse han utsåg sej till valpvaktare. Jag kollade så han gjorde rätt och han skötte sej utmärkt.

 

Bad Moha och Troymatte om sånt där supergott godis, vi behövde energi. Fick sånt skönt att det finns människor som förstår våra behov.

 

Tyvärr var det nästan ovädershetta så jag la mej i skuggan ett tag. Mycket bättre när det är svalt så man kan leka ordentligt.

 

Nasse han försökte övertala Charlie att plaskdammen är ett mycket trevligt ställe. Men Charile var synnerligen tveksam till den. Ja, ja han får väl träna mer nästa gång han kommer.

 

Luna har inte heller varit med på ett tag, men hon hon Rozzo hade en massa skoj jaktlekar. Jag avstår såna tills det är fint svalt väder. Leker bara såna tidigt på morgonen när jag hämtar Basse för då brukar det vara bra temperatur.

 

Dalmatiner Tilly försökte förklara för lille Benito att plaskdammen är ett bra ställe, han var tveksam, badade hellre i en av vattenskålarna.

 

Fast Tilly hon vet minsann hur man bästa svalkar sej. Bara att ligga ner i vattnet som Luna och Mikko gjorde ditt bästa för att dricka upp.

 

Tack snälla Charliehusse för att du ger oss nåt att äta. Vi är hungriga och behöver energi, när man har skoj går det åt mycket energi.

 

Blev mer lek en stund, men sen försvann alla kompisar utom Rozzo. Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat i några evigheter. Så skulle Basse passa sitt hus ihop med sin husse och jag skulle åka hem till tråkhemma.

Men imorgon då är det minsann hela Flocken, vi ska visst åka till en skog där jag och Jenna inte varit sen förra året och matte tror inte att Basse har varit med där. Låter som det blir en bra dag, men det berättar jag om i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards