wilmablogghund

Alla inlägg den 25 juli 2020

Av Wilma Border collie - 25 juli 2020 18:05

Som vanligt en lördagmorgon så var det en evighetslång väntan innan det blev dags att åka. Begriper inte varför människor alltid ska greja med så mycket tråk.

 

Tur jag är van för nu var det tvärnit igen bara för att matte såg en Stolt fjällskivling och den behövde hämtas. De ska inte stå i skogen till ingen nytta.


 

Så äntligen framme, men det var väldigt vad det ser övergivet ut.

 

Hjälpte matte att städa bort en del champinjoner från gräsmattan. Blev några till efter att denna bild var tagen.

 

Så skulle det grejas med de där tråkgrönsakerna. Nu börjar det finnas små, små skärbönor till mattes glädje.

 

Jaha jag får väl ligga här och ha tråkigt då, inte ens Basse var hemma. Undrar om jag ska bli alldeles ensam idag eller?

 

Ingen fara det löste sej, det kom självklart kompisar. Det är inga som vill missa våra träffar inte.

 

Basse kom också, han hade bara varit och fixat nåt tillsammans med sin husse. Alltså var det precis som det ska vara.

 

Bäst att kolla om Moha och Troymatte har med sej av supergodiset. Vi är hungriga och behöver en massa energi för att orka med allt. Hade tur hon hade supergodiset.

 

Självklart en massa mingel, vi har alltid massor att diskutera. Alltså sånt som människorna inte har med att göra.

 

Extra trevligt att  lilla Silla (den svarta längst bort) och Freja ( i förgrunden) kom tillbaka. Freja har suttit i det där eländiga Hormonhäxefängelset och missat en massa skoj.

 

Överallt så pågick det en massa både viktiga diksussioner och lek. Men det var snudd på ovädershetta så det var ändå ganska lugnt.

 

Frejas husse sa att Freja hon gillar inte godis. Hon blev erbjuden alla möjliga smarriga sorter men nobbade. Fast när matte kollade om om gillade ost då passade det minsann. Finns nog inga hundar som kan motstå den.

 

Rozzo han börjar fatta detta med tikar så han gjorde sitt bästa för att ragga både på Freja och Dalmatiner Tilly. Men nån framgång det hade han inte,

 

Äsch, det är för varmt nu alltså la jag mej och slappade. Eller det gjorde jag inte alls, jag lyssnade på mattes tråkprat med Sigges människor. Han ska gå kurs för mej om ett tag så jag kollade så hon inte rörde till allt runt den.

  Rozzo, Basse och Silla hade en massa skoj lek, de orkade trots att det var oväder. Lika bra att passa på när det finns kompisar tillgängliga.

 

Äsch! Så gick tiden alldeles för fort igen, helt plötsligt var det bara jag och Basse kvar. Vi lekte lite för sen skulle Basse gå in och passa sitt hus och jag skulle till mitt ensamma hemma.

Åkte hem och hade tråkigt medan matte gjorde tråk.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån träffade inte några jag känner. Enligt matte så går jag inte under av att vara utan sällskap i bland. Vad vet den eremiten om det? Jag föredrar att alltid ha kompisar omkring mej.

Men i morgon är det dags igen då får jag umgås igen med en massa trevliga hundar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards