wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Wilma Border collie - 20 juli 2020 17:52

Äntligen är det ordning i tillvaron igen.

 

Ja ni ser själva. Klockan är strax efter halv åtta och jag och Basse ägnar oss åt en massa viktigt morgonspring, alltså precis som det ska vara.

Åkte hem till mej, käkade frukost och funderade på vad som skulle hända idag.

 

Så min Flock är samlad och vi är i Engelska skogen, kommer att bli perfekt detta.

 

Undrar varför Jenna hade ett sånt behov av att knuffa in Basse bland ormbunkarna? Fast han tyckte att det var en skoj lek.

 

Berättade att vi faktiskt hade annat att göra så de följde med mej. 

 

Matte kollade en massa mänskligt tråk runt huset, jag kollade om vattnet var gott vilket det var.

 

Vissa andra brottades som om de inte lekt på flera år. Fast det är bäst att passa på för vem vet när människorna hittar på dumheter.

 

Gick till skogen, skulle kolla en massa viktiga hundsaker där. Ja jag planerade för koll av mina bra spanställen och Jenna och Basse hade andra planer.

 

En Karl Johan fanns det, men den var full med hyresgäster så den bor kvar i skogen. Fanns en del andra arter också men de bilderna la matte i nån svampgrupp.

 


Duktiga Jenna! Hon hittade Bleka kantareller alldeles på egen tass. Självklart en massa beröm och ost för det jobbet.

 

Basse fick träna vilket han skötte med glans. Han kommer att bli en mycket duktig svamphund med mer övning.

 

Så här kan man också fira att man fått beröm för hittade svampar. Dragkamp om en pinne. Ja, ja huvudsaken är att de är nöjda.

 

Jag leder Flocken tillbaka till huset, vi har nog mer att göra där.

 

Matte fastnade hos familjen Brun flugsvamp. Just nu är alla sorters svampar roliga att hitta enligt henne.

 

Lekte en del mer, men det var så äckligt kvavt att det blev korta omgångar.

 

Basse hade nåt akut behov av att bada så han försökte i den lilla vattentunnan. Gick inget bra för han fick bara ner frambenen.

 

Men så kom molnen och i dom befann sej Åskar, han hade massor med åsikter till mattes glädje. Men enligt henne så skulle vi lämna skogen.

 

Äsch! Vi hade en massa planer typ gå vägen tillbaka. Men matte hade kört upp för att Basse inte ska gå så mycket på grus eftersom trampdynan gör ont då. Nu missade jag flera bra spanställen.

 

Men vid vägen växte dessa, det heter Mandelriska och matte kallar dom för Stinkbomber eftersom de stinker fisk och skaldjur. Plockas och torkas eftersom matte känner människor som aldrig hittar men som älskar dom.

Lagom som vi var på plats i bilen så kom regnet, perfekt då slapp vi skador.

Hamnade i Flen och trodde att vi skulle få shoppa. Blev blåsta för matte skulle bara handla tråkmat, enligt henne shoppade vi i torsdags och har allt vi behöver.

Hemma igen så drabbades jag och Basse av passa huset. Matte försvann och släpade ut stackars Rottis Helga fast det regnade. Antar att Helga skriver en anmälan om svår hundmisshandel efter detta.

 

I dag för fyra år sen tog matte den här bilden. Jag äter utsökt mjukglass på campingen och matte, Terras människor och Ann Marie fikar. Vi firade att jag hade blivit mattes på riktigt. Hon hade betalat för mej och fått mina papper nu var allt klart med mitt nya liv.

Om det inte fallit en massa svampvatten skulle vi ha gått och käkat glass idag, men jag och Basse fick smarriga frysta ben att festa på istället.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, föll inget svampvatten då så vi slapp skador.

I dag är jag och Basse (han stackarn blev omdöpt till Sebbe) med i Eskilstuna Kuriren. Vi blev intervjuade i förra veckan.

       

Så här ser det ut i tidningen.

I morgon har vi visst saker att fixa med på Sörmlandsleden.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards