wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juli 2020

Av Wilma Border collie - 18 juli 2020 17:40

Började med en ensam trist morgonrunda, men eftersom det är lördag kunde jag stå ut med den.

Gick hem och passade dörren så jag inte skulle bli bortglömd när det var dags.

Så blev det bra, för matte hämtade Jenna hon behövde få hänga med mej idag.

 

Åka bil med matte denna årstid då kan vad som helst hända. Tvärnit och en hemsk olaglig parkering så försvann matte. Årets första Stolta fjällskivlingar hade siktats, de här kan jag men inte lätt att visa när jag var fånge i bilen.

 

Åkte en liten bit och vid Ossys gamla dagis där kom minsann Basse. Han kastade sej in i min bil och höll på att pussa ihjäl Jenna av ren lycka.

 

Äntligen är livet som det ska vara! Vi är Flocken och vi springer och leker. Basse han sprang alldeles obehindrat, märktes ingenting av nån ond tass.

 

Bassehusse kom så vi pratade en massa med honom också. Veterinären hade inte hittat nåt i Basses tass. Men hans husse hade upptäckt att han har haft ett sår på en trampdyna, troligen det som ställt till det.

 

Så kom Labrador Alice med husse och Basses tass skulle inspekteras. Basse hade lite andra åsikter men visade tassen. När han springer eller går på gräs märks ingenting, gruskan vara lite besvärligt, men grus är inte skönt.

 

Jag och Basse hade ett viktigt samtal, om vad det stannar mellan honom och mej men vi har många planer nu när tassen inte ställer till det.

 

Gick till lekplatsen och vår plaskdamm skulle spolas rent och få nytt vatten. Väldigt bra att flytta på den. Under den har det kommit ett helt gäng med Champinjoner, den läcker lite och det vattnet har väckt svampen. Matte tog reda på alla som dessutom var fina och utan hyresgäster.

 

Alice och Mikko kontrollerade att Alicehusse verkligen klarade av att fylla på vatten åt oss. Inte alldeles självklart att människor klarar sånt.

 

Basse godkände påfyllningen av vatten. Människor kan om de vill.

 

Så kom det fler kompisar, mycket trevligt och vi hade som vanligt mycket att prata om. Hinner hända mycket på en vecka så det var många samtal och en hel del lek.

 

Kan hända att det var Basse du ropade på och lockade med osten. Men du förstår vi heter Basse alla tre, det är inte så noga. Basse fick självklart också ost för att han kom.

 

Sen försökte han få Sansas människor att förstå att om man står på bord då ska man ha godis. Mycket viktigt att lära alla människor.

 

Nu blir det väldigt bra, vi ska till sjön och Jenna och Basse försöker ta igen alla jaktlekar som de inte kunnat leka när tassen krånglade.

 

En del kastade sej ut i sjön som om den skulle frösvinna på ett par sekunder. Massor med bad blev det.

 

Jag nöjde mej med att doppa tassarna och dricka. Sen intog jag bryggan och kollade när de andra levde runt i sjön.

 

Detta ska föreställa lille Dvärgschnauzer Charlie som ska vara vit. Men efter bad och en massa brottning med Basse i sanden så bytte han färg.

 

Basse och Alice simmade efter samma pinne och försökte ha dragkamp i vattnet. Jag såg att Basse vann kampen om pinnen när de hade kommit in till land igen.

 

En massa bad och lek kräver energi. Visade sej att Charliehusse hade godis så det var flera som såg till att få energipåfyllning.

 

Helt plötsligt var det bara jag, Jenna, Basse, Moha och Troy kvar. Alla andra hade blivit ivägsläpade av sina människor. Vi lekte en del och skulle lämna sjön vi också.

 

Men då kom Ann Marie med Kasper, tydligen vägrade Kasper kliva upp i vettig tid. Vi kollade om hon hade nåt att bjuda på. Det hade hon.

 

Troy han är otroligt imponerad av hundar med långa ben, desto längre desto bättre i hans värld så han hängde en massa med Kasper.

 

Gick tillbaka upp för det skulle göras nåt med tråkgrönsakerna. Vi kollade en del på det sen pysslade vi med våra viktiga hundsaker istället. Fast Troy försökte rymma och hänga på Kasper när han gick till bilen.

Sen var det dags för oss också. Basse skulle gå in till sej och vila och jag och Jenna åka hem. Men vi var väldigt nöjda med dagen.

Hemma så somnade jag gott medan matte rensade svampen.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda. Ganska händelselös, fast vi träffade ett par människovalpar som ville umgås och sånt tackar vi aldrig nej till. Alltid trevligt med umgänge.

Om en stund ska jag ta ut Jenna för en kvällsrunda, sen tänker jag vila så jag orkar med morgondagen för då väntar ett gäng kompisar igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards