wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juli 2020

Av Wilma Border collie - 17 juli 2020 17:55

Jag trodde att det skulle vara en sån där eländig ensam dag. Ingen Jenna och Basse skulle vara med sin husse för det där beöket hos veterinären.

Trist morgonrunda naturliogtvis eftersom Basse inte skulle hämtas. Gick hem och deppade.

Skulle ut på en längre runda och var övertygad om att jag skulle få dra runt själv.

 

Men titta! Det finns hopp för när jag kom fram så stannade en bil till och i den bilen finns det kompisar. Så var det eländet med de långsamma människorna som inte släpper ut på en hundradels sekund.

 

Perfekt Moha och Troy skulle hänga med på rundan, livet är alltid mycket trevligare när vi är flera hundar.

 

Vi ska ta en sväng på den där ön. Var ett tag sen sist och eftersom det drog ihop sej till otrevlig ovädershetta var det bra att vara nära vatten.

 

Så nu ska jag kolla vad som hänt sen sist, kan ha hänt hur mycket som helst.

 

Otroligt matte kan hitta svamp utan min inblandning.. Hon lyckades minsann se en Tegelröd björksopp som gjorde allt för att gömma sej. Fast den står kvar för enligt matte var den säkert full med en massa hyresgäster.

 

Jag och Troy samarbeta och kollade på varsin sida efter nyheter och annat spännande. Fanns ingenting av värde nånstans.

 

Den här bänken brukar vara alldeles perfekt om jag är godissugen. Jodå den fungerade precis lika bra som alltid.

 

Fortsatte och kollade en massa sånt där som intresserar oss hundar. Människorna ägnade sej åt tråkprat.

 

Framme vid sjön blåste det behagligt svala vindar, alltså inte lika ovädershett som i skogen. Jag berättade för Moha och Troymatte att det är förskräckligt synd om mej, alltid ensam och aldrig nån som kliar på mej. Mycket bra för hon insåg vilket eländigt liv jag har.

 

Moha och Troy de tränade på nån avancerad pardans. Såg mycket bra ut så de kan snart tävla i den grenen.

 

Kom på att jag också ville leka en stund så då gjorde vi det. 

 

Gick vidare och kolla bryggan är viktigt. Den var utmärkt.

 

Bada? Nä men doppa tassarna och dricka var okej, baden sparar jag om det blir värre oväder.

 

Moha och Troy plockade en massa blåbär,. Jodå jag äter såna om matte plockar åt mej. Nån nytta ska hon göra också.

 

Va? Vadå bara Troy ha ost för att han hoppade upp på stenen? Nä nu blev det fel vi behöver ost alla tre alltså såg vi till att förse oss.

 

Här började matte prata om att det luktade illa. Märkte inte vi, men människor har så konstigt underutvecklat luktsinne och begriper sällan vad som doftar gott.

 

Den här stod och stank, en Stinksvamp. Så illa luktar den inte alls om man är hund och har sinne för detta med dofter.

 

Skärp er!! Nog för att människor brukar vara långsamma men nu tog det sån tid att jag höll på att somna.

De kom till slut i en fart som skulle få en snigel att verka vara sprinter.

Gick till bilarna för det var dags att åka hem till ensamhet och elände.

Käkade lunch och sov.

 

Eftermiddagsrunda och jag har en plan, jag ser minsann att det är öppet.

 

Tack snälla Susanne, du vet att jag behöver nåt att äta och lite umgänge. Tur att det var öppet annars hade jag fortsatt svälta och inte fått några klappar heller.

 

Lyssnade på tråkprat medan jag vaktade hela affären. Det är minsann så att godiset som finns här är mitt och jag skulle inte släppa in vilken hund som helst. Nu kom det ingen och försökte gå in.

Vet ni i dag är det 4 år sedan jag gjorde mitt allra första försök som blogghund, . Jag hade bara bott här i tre dagar, men det var så många som tjatade på matte om att jag skulle börja blogga så jag skulle få prova. Läste massor i Sigges gamla blogg för att se hur han gjort, han bloggade i nästan tio år så jag skaffade mej många tips där.

Med detta inlägg så har jag på fyra år lyckats skriva 1457 inlägg om mitt eländiga liv. Jag fortsätter ett tag till så länge några vill läsa om mej så.

Nu ska jag ladda för i morgon är det äntligen lördag igen! Kompisar, mingel och lek.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards