wilmablogghund

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Wilma Border collie - 16 juli 2020 17:58

Började dagen med en sån där eländig ensam morgonrunda. Det är ingen ordning alls i min tillvaro numer. Fast matte sa att jag skulle få träffa Basse men lite senare bara.

 

Så äntligen ordning i tillvaron, jag har fått släppa ut Basse. Vi hade massor att prata om eftersom vi inte setts på flera evigheter eller i alla fall inte sen i tisdags vilket är flera veckor sen.

 

Basse ville leka, det ville egentligen jag också men så var det den där tassen. Basse har fortfarande ont och ska ta det lugnt, typ vara sjukskriven. Matte bevakade med hökblick att vi tog det lugnt.

 

Nu har vi kommit till skogen och nu ska det hända saker.

 

Vi var inte ensamma för vi skulle minsann intervjuas av Katrineholms kuriren om svamphundsjobbet. Många som vill träffa oss nu.

 

Matte pratade en massa, jag lyssnade noga så hon inte rörde till det allt för mycket. Basse ägnade sej åt att leta och äta blåbär.

 

I bland så det ut så här vi filmades och fotograferades medan vi gick fram till kantareller och markerade dom.

 

Här har jag visat kantarellerna och Basse han kollar så att det blir bra bildvinklar på mej och svampen. Enligt honom så blev det bra. Fast han är också med på en massa bilder och jag hörde att matte pratade om hans utbildning till svamphund.

 

Vi svarade också på en massa frågor, jag börjar han ordentlig vana vid det nu och det är bra för Basse att lära sej. Eftersom han alltid hänger med mej så är det bra att han lär sej sånt här.

Vi klarade uppdraget alldeles utmärkt och på  måndag så kommer resultatet i både Katrineholm kuriren och Eskilstuna kuriren och eventuellt i nån tidning åt Nyköping också. 

Bäst att Basse tass blir bra nu så han kan träna på att skriva tassografer.

 

Matte har sina ljusa stunder, tyvärr är de sällsynta. Men hon kom på att skjutsa oss till vår allra bästa Grisöronaffär.

 

Så jag har plockat ut ett par godisbitar till oss. Måste smaka på lösgodiset.

 

Fast egentligen så skulle vi shoppa goda ben. Eftersom Basse ska ta det lugnt så blir tillvaron trevligare om man har nåt gott att gnaga på. 

 

Fast Basse visade ett väldigt stort intresse för fröblandningar till kaniner. Han fick inte alls köpa sånt för matte.

 

Passade på att dricka vatten för sånt finns inget hemma. Självklart såg vi till att få vårt viktiga shoppinggodis också.

 

Såna här utsökta ben shoppade vi, mycket goda och räcker länge. Var perfekta att ligga och gnaga på.

Gick en kortare eftermiddagsrunda, träffade först Asco och Loke. Men eftersom Basse är sjukskriven fick vi inte leka.

Pratade med Rottis Helgas husse också.

Gick hem, drabbades av passa huset för matte skulle till affären.

Där hade hon hittat Bassehusse så Basse skulle hem.

I morgon ska Basse träffa en veterinär som ska kolla på tassen. Jag tänker hålla tassarna för att han blir bra snabbt och matte med hökblicken säjer att det ser faktiskt lite bättre ut, han är inte lika besvärad. 

 

Mattes nöje, sitta på balkongen och lyssna på Åskar som hade massor med åsikter. Tyvärr kom han aldrig hit och inte har han lämnat svampvatten heller här. Men en del av mina bra skogar har visst fått säjer matte.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards