wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juli 2020

Av Wilma Border collie - 11 juli 2020 17:53

Dagen började alldeles osannolikt bra. Jag var inställd på en ensam trist morgonrund och sen passa dörren i några veckor innan det skulle vara dags att åka till kompisarna.

 

Titta! Klockan är strax efter halv åtta och jag är minsann och hämtar Basse, alltså precis som det ska vara. Hade tydligen missat att lyssna på nåt telefonsamtal igår om att Bassehusse skulle jobba i dag. Vi lekte en massa precis som det ska vara.

 

Matte hittade ett par chapinjoner på gräsmattan. Trevligt nu är de på gång, jag hittade massor där förra året.

Jag och Basse åkte hem till mej, käkade frukost och vilade oss i form eftersom vi visste att kompisarna väntade.

 

Så där nu är vi tillbaka hos Basse, bara att vänta på att det kommer fler som vi kan ha skoj med.

 

Är det inte aktuellt att gå till sjön så går det lika bra att låtsas bada i plaskbaljan. Basse är inte dum han inte.

 

Så där vi behövde bara vänta några minuter så kom Labrador Alice, mycket trevligt. Naturligtvis mötte vi och hälsade henne ordentligt välkommen.

 

Kom fler och fler hundar, mycket trevligt. Massor med lek och mingel precis som det ska vara. Vi har alltid tassarna fulla med en massa skoj saker.

 

Basse har ibland märkliga intressen. som detta. Jaga en stackars gräshoppa i diket. Nu klarade sej gräshoppan och Basse fick ge upp.

 

Sansa som inte har varit med på väldigt lång tid kom. Mycket trevligt och hon blev omgående kompis med lille Rozzo.

 

Alice, Mikko och Tilly hade nåt väldigt viktigt att diskutera. Det är så när det alltid går alldeles för många evigheter mellan våra träffar.

 

Ricki har kommit på att bord kan ge godis så han provade. Jag tror att han fick nåt, detta med bord är en mycket viktig hundkunskap.

 

Fast Dvärgschnauzer Charlie gjorde det enklare för sej och tiggde från Sigges människor ihop med Alice och Rozzo.. Var lönade det också.

  

Sankt bernhardsvalpen som helt plötsligt blivit en stor kille kom också. Var länge sne han var med så det var trevligt men han fatsnade hos Sansas människor.

 

Fast han var med och lekte och minglade också. Gäller att hinna umgås med alla ordentligt.

 

En massa lek och mingel kräver energi, då är det väldigt bra att vandra runt bland människorna och kolla om nån kan tänkas sej att ge en eller flera svältande hundar nåt att äta.

 

När det nästan var dags att skiljas åt så kom Primo och Mezzo förbi och sa hej. För en gångs skulle så fastnade Primo på bild.

Sen hade den där kvarten som människorna påstår är lång tid passerat, alla skulle till sina hemma.

Jag och Basse trodde att vi också skulle hem men...........

 

Underbart, vi är skjutsade till våran allra bästa Grisöronaffär. Nu ska vi shoppa var många år sen sist. Att matte påstår nåt annat är bara att glömma hon har ingen koll på tiden.

 

Nu så gäller det att kolla vad vi ska shoppa, allra helst det mesta i affären.

 

Jag snattar inte alls! Jag ägnar mej åt kvalitetskontroll av lösgodiset, mycket viktigt att kolla så det är riktigt gott vilket det självklart var.

 

Basse kollade tuggbenen och hittade några nyinkomna som verkade väldigt smarriga. Det är bra när vi kan dela upp kontrollerna.

 

Hallå Magnus vad gör du? Snåla matte påstår att vi har shoppat klart, vi behöver vårt shoppinggodis.

 

Så ordning i tillvaron vi fick gott shoppinggodis.

Såg att matte hade handlat nåt som inte vi valt men om ett par dagar är det en speciell dag och då får jag present så det var säkert sån.

Hemma så sov vi ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda, tråkig sån eftersom vi inte träffade några vi känner.

Fick i alla fall väldigt goda ben med kycklingsmak när vi kom hem.

Basse är fortfarande kvar hos mej så vi ska nog gå en runda om en stund.

I morgon är det dags för kompisar igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards