wilmablogghund

Alla inlägg den 10 juli 2020

Av Wilma Border collie - 10 juli 2020 18:00

Började med en ensam morgonrunda, fast jag träffade faktiskt Rocky och det var länge sen. Vi har inte setts sen innan jag hamnade i Hormonhäxefängelset. Var alltså väldigt trevligt att ses igen.

Var hemma ett tag innan det var dags att hämta Jenna.

 

Så nu ska vi hitta Basse så vi äntligen kan vara Flocken igen, var alldeles för länge sen.

 

Ni kan göra nåt annat, jag tänker faktiskt leka med Basse Fågel alldeles på egen tass. Fast vi hade en massa skoj alla tre också.

 

Fattade beslutet att vi skulle gå till sjön, var ett tag sen sist.

 

Matte trodde först att hon hade hittat en champinjon men det var en Äggsvamp. Men alla svampar som kommer är trevliga efter ovädret med hettan och torkan.

 

Vissa badade som om de inte hade sett en sjö på flera år. Vadå det är inte oväder då är inte bad nödvändigt i min värld.

 

Ja, ja jag kan väl sällskapsbada lite då. Typ doppa tassarna och dricka vatten.

 

Ja, ja en del medlemmar av Flocken har märkliga saker för sej. Bättre att stå på bryggan och kolla.

 

Dragkamp om Fågel i vattnet, det kunde de ha haft på land så kunde jag ha varit med. Tror inte att det går lika bra i sjön.

 

Basse vann och drog i väg med vinsten i hopp om att bli jagad. Jodå både jag och Jenna jagade honom och vi vann båda två ett par gånger.

 

Efter en massa mer bad så måste man torka sej. Nackdelen med vatten att vi blir så blöta. Basse fick jobba ordentligt för att få pälsen torr.

 

Så skulle vi enligt matte hålla oss undan en stund så det blev godissök på ett ställe. Finns inte minsta lilla smula kvar.

 

Anledningen till att vi inte skulle vara i vägen. Det kom en flygande båt, eller om den kom med en av Bassehusses maskiner.

 

Efter lite grejande var båten på plats i sjön. Vi blev erbjudna att åka med på en tur. Med hjälp av en del ost och annat godis så lurades Jenna i den. Jag var först lite tveksam men lockades i jag också. Faktiskt så lärde Ossy mej det här med att åka båt.

 

På bryggan står han som vägrade åka båt. Nä, nä inga såna dumheter inte, Basse vägrade att hoppa i.

 

Jenna tyckte att det var väldigt spännande att åka med Basses båt och kolade noga på allt.

 

Jodå det är helt okej detta och båten har nån elmotor så den går så tyst att den knappt hörs.

 

Vackert var det enligt matte med alldels spegelblankt vatten. Att det hoppade upp en massa Vithajar över utan är en annan sak, de visst väl att hon var nära och tänkte anfalla,

 

Jenna hade planer på att hoppa i och simma. Men det satte den ondsinta matte stopp för. Hon hade minsann badat massor ihop med Basse.

 

 Ni ser det där svarta molnet, det är Åskar och han hade massor med åsikter men tyvärr ganska långt bort.

 

Jaha och där står Båtvägraren Basse och väntar på oss tikar som faktiskt tyckte att det var trevligt med en båttur.

 

Locka och locka ännu mera. Jag och Jenna förklarade att det är trevligt att åka båt och den där osttuben var framme länge.

 

Så där även en Båtvägrare kan ändra sej även om det gick åt massor med godis, ost och beröm. Det var faktiskt helt okej att åka en tur på sjön.

 

Tillbaka på land och matte påstår att vi ska till bilen för Åskar var närmare nu. Lekte en del för vem vet när vi får göra det igen?

Åkte hem och inte kom Åskar inte, bara några fjuttiga svampvattendroppar.

Slappade ett par timmar, åka b¨åt är tröttsamt.

Sen var det dags för eftermiddagsrunda, hämtade Jenna och en stort svart moln syntes. Vi gick en sväng, sån där tråkrunda för vi träffade inga vi känner.

Hann hem sen kom Åskar på besök. Matte satte sej på balkongen, hon är inte klok sitta där och titta på blixtar och lyssna på Åskar. Jag och Basse höll oss inne och tittade på den galna människan, dessutom föll det svampvatten alltså farligt att vara ute. Men efter en massa oväsen så drog Åskar med följe vidare.

Nu ska jag snart hämta Jenna för en kvällsrunda. Sen ska jag vila mej i form för i morgon är det ju äntligen lördag, alltså en massa mingel och lek med kompisar igen.

Förresten så kommer nog det som filmades i går att sändas på måndag, han som gjorde inslaget ringde matte och sa det.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards