wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juli 2020

Av Wilma Border collie - 9 juli 2020 17:59

Här har det varit tassarna överfulla hela dagen.

Började i morse med att min mage var i olag, sånt som händer i balnd. Men jag hämtade Basse och vi lekte som vanligt en del.

Hemma så fick jag nåt nytt. Kaninmage, var med matte och köpte så för ett tag sen för det ska vara bra om magen bråkar, Gott var det, väldigt gott, det tyckte Basse också för han fick en bit han med.

 

Trevligt den här skogen har jag inte varit i sen i höstas. Basse har bara varit med här en gång så vi insåg att vi skulle ha massor att göra.

 

Fortsatte in i skogen, fångar eftersom vi tittade och vädrade alldeles för mycket åt ett håll där det ibland kan vara Vilda grisar. Ursäkte suddet på bilderna men det var nån skit på linsen som det tog tid innan matte upptäckte.

 

Tråååk! Matte pratar i telefonen, vi är fångar och Basse vill leka. Vi lyssnade inte för vi antog att det var ointressant mänskligt tråk.

När hon hade pratat klart så talade hon om att vi skulle minsann träffa TV på eftermiddagen. De ville göra ett inslag om svamptillgången och svamphundar. När det handlar om sånt då ringer TV, radio och tidningar till matte.

 

Lämpligt för bara en stund efter det där samtalet så hittade matte (jag var upptagen med annat) en liten Karl Johan. Bra nu börjar svampvattnet verkligen att göra nytta.

 

Äntligen på fria tassar nu ska vi kolla massor med viktiga saker och jag har en hel del att visa Basse. Sånt där som bara angår oss hundar.

 

Vi hade tassarna överfulla med allt som skulle kollas. Under många månaders frånvaro så hinner det hända massor.

 

Här inne har jag många bra spanställen. Var tvungen att kolla dom, men inte en endaste lite Ekorre var hemma. Hade tänkt ha diverse samtal med dom jag.

 

Basse han hade fullt upp med att kolla massor för i den här delen av skogen har han aldrig varit med.

 

Jag har jobbat och hittat små kantareller och Basse han kollar noga hur jag gör. Fick självklart en massa beröm och ost.

 

Många små fina fanns det. Bra för det händer att jag har kurs för blivande svamphundar här och det är bara en dryg månad kavr till första kursen.

 

Titta en massa underbart lervatten!! Fick bara höra att jag skulle inte alls ut och lera ner mej och det skulle inte Basse heller. Nåt med det där med TV.

 

Dålig bild men årets första kremla. Men den bor kvar i skogen för den var överfull med hyresgäster.

 

Jag visade Basse en massa mer viktigt i skogen. Matte pratade mer i telefonen med den där från TV. Att det ska behöva planeras så mycket när människor är inblandade.

 

Dags att gå till bilen. Om det inte varit för det där med TV skulle vi ha gått en annan lång runda men den får bli en annan dag.

Hemma så slappade vi medan matte grejade.

 

Hej så det är du som ska filma oss. Visade sej att han faktiskt filmade Sigges TV debut för 7 år sedan.

 

Inne i skogen så fick vi sitta på en sten med matte bredvid oss. Så var det en massa prat om svamp, vad som finns nu och vad som kommer. Basse fick visa hur man nosar på en svamp och får godis.

 

Så här såg det ut ganska länge. En massa prat och ett gäng omtagningar när saker inte gick bra. Sånt är tydligen väldigt roligt i människors värld. Jag har varit med och filmats för TV då för två år sedan när japanerna var här. För Basse var det första gången och matte har tappat räkningen på alla gånger hon varit med.

 

Va?? Ska jag sitta hos dej utan matte. Nä du det vet jag verkligen inte om jag vill, du kanske planerar hundnappning.

 

Hm, jag ska filmas utan matte eller Basse de har försvunnit långt bort. Just då var två meter många hundra mil.

 

Ja. ja jag kan väl sitta här och se lagom missnöjd ut då. Har ju faktiskt koll på var matte och Basse befinner sej. Behöver sköta mej framför kameran och kolla så det som säjs blir rätt och riktigt. Men försök inte flytta på mej för jag väger tio ton.

 

Detta var bättre, vi filmas medan vi går runt i skogen och jag har stenkoll på matte.

Filmades när jag markerar kantareller och så togs det en massa bilder också.

Detta kommer framöver att sändas på SVT Sörmland, självklart så ölänkar jag till det när det kommer.

När vi kom hem så somnade jag och Basse. Det var jobbigt att vara TV stjärnor.

Kan tala om också att kaninmage det är grejer det, min mage är helt okej igen.

I morgon är vi hela Flocken då ska vi göra nåt vad det nu blir. Men skoj tänker vi ha.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards