wilmablogghund

Alla inlägg den 27 juni 2020

Av Wilma Border collie - 27 juni 2020 17:59

Jag vaknade och var väl medveten om att det minsann är lördag. Gick en trist ensam morgonrunda, sen la jag mej och passade dörren. Tänkte att eftersom mattes hjärnan är kokt så skulle hon ha glömt att jag sitter i fängelse.

Tyvärr hade inte den delen kokat för jag fick bara höra att jag kunde glömma kompisarna idag.

 

I briskt på bättre åkte jag och kollade om Stjärnhovstryffeln hade vaknat på ett ställe. Det hade den inte, inte minsta lilla doft fast jag kollade mycket noga.

 

Hamnade här i stället. Hade tänkt bada och greja en del. Men på en brygga låg det människor och solade så jag var tvungen att vara fånge. Inspekterade en annan, den var okej.

 

Hade tänkt bada lite och dricka vatten. Men det gick inte för de där eländiga algerna hade vaknat i Båven. De är giftiga för oss hundar. Elände inte nog med ovädret så ska sjöarna bli obrukbara också.

 

Titta! Jag har hittat nåt! Får jag belöning nu?

 

Så klart jag fick! Jag kan Svavelticka men detta var det första i år som växer så jag kan markera den. De hemma hos Basse har växt alldeles för högt upp.

Kändes bra med lite svamphundsjobb.

 

Gick en kort ganska händelselös sväng sen skulle jag vidare. 

Dags att vattna alla blommor vid grannens sommarstuga igen.

 

 Om matte sköter vattningen så kolLar jag huset. Jag är väldigt erfaren som husvaktare så mycket som jag vaktar huset i Engelska skogen. Allt såg bra ut utom blommorna som matte fick vattna massor.

 

Hett och ännu hetare fullkomligt bedrövligt. Jag låg i skuggan och kollade att hon verkligen kom ihåg att vattna allt. Tror faktiskt att hon gjorde det, gick åt många påfyllningar av vattenkannan.

 

Titta de där molnen som vi trott har varit utrotade finns! Tyvärr alldeles för tunna för att ha Åskar och svampvatten med sej. Men bara detta att de existerar.

Åkte hem och sov går inte att göra annat i ovädret.

Men så hörde jag att matte pratade i telefonen och jag hörde minsann vad hon sa. Jag fick bråttom,

 

Jag hade hört rätt hon hade pratat om Basse! Perfekt nu kan vi umgås och bada.

 

Ner till sjön, här var det inga otrevliga alger så vi kunde både bada och dricka.

 

Om jag ska gå till Basses öde ö? Nä vet du det tål att tänka på. Tycker att jag står bra här jag.

 

Men frestelsen blev för stor. Basse sa nämligen att det gick att hitta godis på hans ö. Då var jag tvungen att gå och kolla.

 

Godiset är slut och jag ska tillbaka till land. Matte var på land sedan länge eftersom hon siktat Vithajar på jakt efter henne.

 

En badleksak kan bäras på många olika sätt enligt Basse. Efter vårt godissök ville han dra igång nån lek och försökte retas.

 

Ge hit!! Den där ska jag ha!! 

 

Jag vann! Tog den och gick och la mej i skuggan var egentligen alldeles för hett för såna där skoj lekar.

 

Så kom Bassehusse ner till sjön. Människor gör konstiga saker. Krälar runt i vattnet och lockar på oss. Jag var mycket misstänksam.

 

Om jag gillar godis och vill bli kliad och masserad? Nä det tror jag verkligen inte, jag tror att jag kommer att bli utlurad på djupt vatten. Snodde godisbiten och sprang snabbt upp på land.

 

Titta ett moln som skymmer solen! Sånt måste man ha bildbevis på.

Skulle åka hem igen och Basse skulle i väg med sin husse.

Satte mej i min bil och matte började köra, kom en liten bit så upptäckte matte att Basse sprang bredvid bilen. Han blev insläppt i min bil och överlämnade till sin husse som kom på fyrhjulingen.

Matte fortsatte.

 

Historien upprepar sej, Basse rymde och kom springande igen, han skulle minsann hänga med mej. Men när han hoppade in i min bil blev han fångad igen av sin husse och skjutsad åt andra hållet.

Hörde nåt om måndagmorgon, dit är det som alla vet flera veckor.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards