wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juni 2020

Av Wilma Border collie - 24 juni 2020 18:02

Blev faktiskt riktigt trevligt en stund igår kväll. När jag skulle hämta Jenna så var Basse kvar så vi blev hela Flocken en stund. Men blev inget leka, var fortfarande oväder och dessutom var vi fångar. Men det var trevligt att få umgås en stund i alla fall.

Hämtade Basse i morse och redan då var det oväder, men vi lyckades leka lite i alla fall. Tur att jag hämtar honom tidigt.

 

Så nu ska vi fördriva en del tid utomhus. Jag letade hanar och Basse är en snäll kompis och hjälpte mej. Fanns tyvärr inga färska spår av nån snygging.

 

Vi ska till den där ön igen. Enligt matte är den bra eftersom det är vaten så vi kan bada och bara en liten bit att gå.

 

Nu ska vi kolla om det hänt nåt sen sist. Jag var här i lördags men det var ett tag sen Basse var med.

 

Matte lyckades hitta svamp trots ovädret och ökentorkan. Dessa heter Vitsprödning och är ätliga. De lever säkert bara eftersom de växer alldeles nära sjökanten.

 

Basse försökte få kontakt med nån som heter Sothöns. Men den var helt ointresserad av umgänge, Simmade bara runt och lät. Inte ville den vara med på bild heller.

 

Hett är det, undrar om jag ska bada eller? Svalkade tassarna och drack lite bara.

 

Inspekterade bryggan tillsammans med Basse. Den var i mycket bra skick enades vi om. Bra detta att kunna vara två som utför jobbet.

 

Jo men Basse har nog rätt, det är skönt att bada. Kanske skulle ägna mej lite mer åt det i alla fall så länge detta vidriga oväder håller i sej.

 

Kollade av den del i skogen. Finns alltid en massa intressanta dofter och annat spännande.

 

Vid klippan fundera Basse på om han skulle hoppa. Matte förbjöd honom så han tog en annan väg till vattnet.

 

Jag orkade inte prova om bänkarna gav godis, det var mycket skönare att ligga i skuggan för nu hade ovädret slagit till med full kraft.

 

Basse han skaffade sej en ny hobby. Studera nån liten insekt som gick på marken. Det var enligt honom väldigt spännande.

 

Blev fångar för det vi markerade att det minsann var nån mer där. Och vi skulle inte alls umgås med nån annan människa och jag är fängelsekund och får minsann inte träffa vem jag vill. Dumheter, nu kommer dagarna när jag verkligen vill träffa snygga hanar.

 

Gick genom skogen på ställen där vi inte varit. Sånt är alltid trevligt med en massa nytt att undersöka.

Sen skulle vi åka vidare.

 

Jaha vi ska vattna grannens sommarstuga, eller inte den utan alla blommor. Basse har inte varit med här.

 

Jag som skött det uppdraget några gånger visade Basse allt man som hund behöver veta.

 

Fast matte och Basse hade väldigt skilda åsikter om i fall det var blommorna eller Basse som skulle vattnas. Vadå ovädret var vidrigt så klart Basse behövde vattnas.

 

Äsch då, fångar igen. Vi försökte nämligen gå och hälsa på några som passerade på vägen. Skulle vi inte alls. Slappade i skuggan ett tag.

 

Men så fick Basse hjärnsläpp och upptäckte ett livsfarligt hundätande monster. I hans värld så äter små väderkvarnar hundar som godis. Han morrade och skällde och gjorde allt för att skrämma monstret.

 

Jag fick lov att visa att väderkvarnar är helt ofarliga. De äter inte alls hundar och det går alldeles utmärkt att undersöka dom. Basse fattade efter en stund att det var korkat att vara rädd. Han sa att det nog var ovädret som gjorde att han inte tänkte ordentligt.

Åkte hem, käkade lite och sov.

Gick en vidrigt het kissrunda på eftermiddagen.

I morgon då är vi minsann hela Flocken, har hört att vi ska få vara vid sjön så vi kan bada.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards