wilmablogghund

Alla inlägg den 23 juni 2020

Av Wilma Border collie - 23 juni 2020 18:07

Ovädret blir värre och värre. Himla tur att jag hämtar Basse tidigt för vi hann i alla fall leka en del dirket i morse.

Var hemma ett tag och funderade på vad vi skulle göra. Finns inte så mycket att hitta på nu.

 

Skulle till Engelska skogen för matte hade saker att göra. Om nu inte tjuven på Postmord snott innehållet så skulle matte ha bytt lås och kod idag. Behövs för nu var det olåst igen. Men förhoppningsvis kommer nytt lås snart typ när matte tjatat hål i huvudet på företaget.

 

Jaha framme och som vanligt var det åka bil hela vägen. Nåt om för ovädershett för att gå. Vi missar ju massor.

 

Gräsmattan håller på att bli en äng fast det inte faller något svampvatten. Men det ska komma någon och klippa den, blir nog när ovädret försvunnit.

 

Basse hade inte glömt sin lyckade sorkjakt förra gången så han kollade om det skulle löna sej idag. Men det verkade som även sorkarna håller sej undan nu för han hade ingen framgång alls.

 

Vi försökte leka en del bakom huset där det var mer skugga, men nä det blev för hett ganska omgående.

Matte släpade en massa vatten och vattnade allt som var törstigt.

 

Regnvatten är gott. Den här lilla tunnan är perfekt när vi blir törstiga och matte låter bli att ta det här vattnet.

 

Merdan matte grejade med tråk så spanade vi av skogen. Jag funderade på att gå och spana, men insåg att Ekorrarna håller sej nog också undan nu.

 

Blä! Det är hett och livet känns ganska pest. Jag och Basse vill faktiskt göra en massa skoj saker som inte funkar nu.

 

Skulle gå en liten sväng. Började med vägen tänkte kolla vad vi missat och jag hade planer på att se om det passerat några snygga hanar.

Fanns inget roligt alls efter den.

 

Bestämde mej för att ta med mej Basse till ett annat ställe där han inte varit.

 

Min pan var att gå till ett superbra ställe en bra bit bort i skogen. Men det kunde jag glömma enligt matte. Insåg att hon hade rätt, det var för hett.

 

När till och med Basse lägger sej i skuggan då är det oväder av värsta slag.

 

Lika bra att åka hem och göra ingenting istället. Pratade med Basse om allt skoj vi kan ha sen när det blir fint väder igen, alltså svalt och har fallit en massa svampvatten.

 

Dags för eftermiddagsrunda och det är ännu vidrigare. Basse var först inte alldeles nöjd med tillvaron eftersom han fick låna mitt kyltäcke. Jag gillar inte det, föredrar kylhalsbandet. Men sen kom han på att det var riktigt skönt.

 

Fontänen såg inbjudande ut, men det blev inget bad för Basse i den. Ungefär nu passerade det ett par människor som pratade om att det var hemskt att den stackars hunden hade täcke i hettan. Matte sa att det är ett kyltäcke för att det ska bli lite svalare.

Passerade Susannes affär och fick lite godis och umgänge.

 

Denna bild hittade matte på mej och Basse. Tagen i dag för ett år sedan. Då var han en liten, liten valp men vi var bästisar redan då. Puss och kram.

Om en stund ska jag ta ut Jenna på kvällskiss också.

Får se vad jag och Basse hittar på i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards