wilmablogghund

Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Wilma Border collie - 21 juni 2020 17:34

Fortfarande oväder.

Hett redan när jag gick ut för min ensamma och trista morgonrunda. Sen gjorde jag ett försök att passa örren, men matte påstod att jag sitter fortfarande i Hormonhäxefängelset så hundträff kunde jag glömma.

Så skulle jag åka och göra nåt innan det blev alldeles för mycket oväder.

 

Åkte och fick höra att jag skulle kolla om det hade vaknat nån Stjärnhovstryffel. Kollade en massa för det hade minsann gått snygga hanar här. Lämnade massor med hälsningar.

 

Letade mycket på mina bra arbetsplatser men det var alldeles dött överallt. Inte minsta lilla doft av nån tryffel inte.

Behöver nog falla en hel del svampvatten för att den ska vakna.

 

Gick en sväng, hade fullt upp med att lämna hälsningar till de hanar som rört sej där. Undrar varför de inte var ute när jag var där? Men ensam och övergiven är min tillvaro i fängelset.

 

Det finns så många dofter som jag måste undersöka länge och noga.

Enligt matte skulle jag tillbaka till bilen igen för jag skulle göra mer. Bra, det kanske var snygga hanar eller nadra hundkompisar på gång.

 

Hamnade vid huset där Ann Maries mamma bodde. Bra ställe, här har jag jobbat som tryffelhund och blivit ordentligt belönad.

 

Den här bilden är sen förra sommaren. Jag har jobbat som tryffelhund och serveras minsann sylta på silverfat, precis som det anstår en hårt arbetande hund.

 

Såg inte en människa så det var lika bra att gå in och meddela att jag var här och faktiskt förväntade mej uppassning.

 

Det finns väldresserade människor. Ann Marie kom minsann med korv på silverfat till mej och jag hade inte ens kollat om Stjärnhovstryffeln hade vaknat.

 

Så där precis vad jag behövde, alldeles utsökt god korv.

 

Mätt och belåten så slappade jag i skuggan medan människorna pratade tråk och ännu mer tråk och drack kaffe. Tänk om de kunde göra som vi hundar, bara diskutera viktiga saker.

 

Det var minsann ordning på Maria också för hon fyllde på silverfatet till mej. Helt riktigt, jag behövde mer korv, vet inte när jag får nån nästa gång kan ta många år.

 

Jobb på gång. Jag är tillsagd att leta tryffel så jag letade.

 

Och letade ännu mer på de där ställena där jag hittade en massa förra året. Men ingenting, jag nosade extra mycket på ett par ställen så matte krafsade en del i jorden, men ännu ingenting.

 

Förra året då såg det minsann ut så här när jag kollat av området. Blev både ost och syltan på silverfat, men det var då det.

 

Hade tydligen ett försök till kurs med Ann Marie också, men människor har så usla nosar. Bättre at vi hundar sköter det här jobbet.

 

Nä nu är det otrevligt, tror faktiskt att jag vill hem.

 

Långt där borta är det två hundätande hästar, de var alldeles för nära mej och jag ville inte alls sluta som lunch. Rena turen att de inte upptäckte mej.

Fick åka hem för vi hade varit borta länge. Somnade hemma finns inte mycket annat att göra i ovädret.

Släpade mej ut på eftermiddagsrunda, vidrigt het sån så det gick inte fort och jag gjorde bara vad jag skulle.

I morgon så får jag i alla fall hämta Basse alldeles som vanligt, alltså äntligen sällskap i den bedrövliga tillvaron. Får se vad vi ska hitta på för nåt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards