wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juni 2020

Av Wilma Border collie - 19 juni 2020 17:57

Var oväder redan i morse när jag skulle gå på min trista ensamma morgonrunda. Var orolig för att jag skulle vara en ensam hund hela dagen.

Slappade hemma ett tag, hörde att matte pratade i telefonen men brydde mej inte.

Fast när jag skulle ut igen så hade jag tur. Blev faktiskt skjutsad till Basse.

Där träffade jag Smilla, henne har jag inte träffat på väldigt länge så det var trevligt. Men hon skulle vidare tillsammans med sin husse.

 

Basse försökte leka med den där fotbollen, men ovädret ställer till det. Blir alldeles för hett för allt skoj.

 

Fick en massa skönt kliande och lite massage av Ossyhusse, precis vad jag behövde.

 

Blev som en ny hund av det, så jag och Basse fattade beslut. Nu ska vi göra saker.

 

Sjön och bada, ungefär det enda som går att ägna sej åt i denna ovädershetta. Jag började med att doppa tassarna och dricka lite. Vra inte alldeles säker på om jag skulle bada mer.

 

Basse han badade massor och försökte använda två leksaker samtidigt. Det gick inget bra.

 

Låg på min favoritbrygga en stund, men det blev för varmt även där.

 

Ja, ja ja kommer. Basse tjatade väldigt mycket på mej så jag lämnade bryggan och följde med honom.

 

Följde med honom ut till hans öde ö. Har inte varit på den i år. Kollade den noga och Basse sköter sin ö på bästa sätt.

 

Jaha dags att gå tillbaka då. Men jag blir så himla blöt av vatten även om det svalkade skönt.

 

Så där jag och Basse har nått land men kvar ute i vattnet står matte. Vithajarna var tydligen upptagna någon annanstans eftersom hon överlevde flera minuter i vattnet.

 

När jag torkade mej noga genom en massa rull så tappade jag kylhalsbandet. Det gillade en fjäril, den hade nog värmeslag och trodde att halsbandet var en blomma.

 

Basse han hade planer på att gräva ner badleksaken jag hade haft med mej. Inte nog med att han gräver med tassarna, han hittade en spade i sjön som han tänkte använda också.

 

Jag låg på bryggan och funderade. Jag vet att det är lördag i morgon och då kommer det en massa kompisar. Undrar om jag kan lyckas rymma så jag får träffa dom? Eländiga Hormonhäxefängelse!!

 

Fast sen blev det bättre för helt plötsligt så blommade en björk med en del ostblommor. Precis vad vi behövde.

 

Basse förvandlas till pedant ut i klospetsarna när det blommar ost. Han fortsatte att försöka städa fast inget fanns kvar.

 

Vi gjorde ett försök att leka, gick inget bra. Alldels för hett för sånt tyvärr.

 

Badade mer istället. Jag lyckades sno badleksaken flera gånger.

 

Matte hängde i skuggan och vi diskuterade viktiga hundsaker på avstånd från henne. Vi har faktiskt mycket att prata om som inte hon ska höra. Hörde att det var massor med hundar på campingen, men dit får inte jag gå. Det var det där med fängelset plus att det enligt matte är alldeles för mycket människor. Den där som heter Corona gör ju att man inte ska vara nära inpå andra.

 

Dags att lämna sjön och jag ska visst hem till mej. Vi hade fler viktiga samtal på vägen tillbaka.

 

Tog en paus i skuggan vid växthuset. Matte tittade på tråkgrönsakerna och sa nåt om att göra saker när det är bättre väder.

Sen hörde jag hemskt otrevliga saker. Jag och Basse ses inte förrens på måndag!! Vad är detta för dumheter?? Vi ska hänga varje dag. Nä nu blir det skilsmässa till måndagmorgon. Katastrof i vår värld!!

Somnade när jag kom hem.

 

Ute på vidrigt het eftermiddagsrunda. Matte hittade en fyrklöver så nu hoppas både hon och jag på att ovädret försvinner och det blir svalt med strilande svampvatten istället. Sånt där bra väder så man kan vara hund och orka med alla viktiga hundsaker.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards