wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juni 2020

Av Wilma Border collie - 17 juni 2020 17:59

Idag skulle vi ha varit hela Flocken och alltså haft massor med skoj.

Men när jag var och hämtade basse i morse fick matte veta att Jenna var hemma och vårdade sin sjuka människovalp.

Alltså skulle jag och Basse roa oss utan henne.

Var hemma hos mej ett tag, käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra.

 

Hamnade hemma hos Basse för matte skulle fixa en del med de där tråkgrönsakerna. Jag och Basse fördrev en masssa tid med att leka. Matte hade nämligen tagit fram ett par frisbee till oss och det var ett tag sen vi lekte med dom sist.

 

Gick ner till Basses utmärkta badplats ett tag. Han badade självklart massor.

 

Jag stod på bryggan och tittade på. Hade faktiskt badat tassarna och druckit vatten, ansåg att det räckte så bra.

 

Provade att balansera på stora däck. Gick alldeles utmärkt och gav godis som belöning. Lekte mera.

 

Matte hittade en massa mogna smultron, det är väldigt gott hundgodis. Men vi fick bara varsitt hörde nåt om att spara på dom. Förstod ingenting.

 

Diskuterade en del om vad vi skulle hitta på nu. Enligt matte började det vara dags att åka hem, aldrig dags för sånt enligt oss.

 

Fast vi hade sån tur att Ricki och Tilly gick förbi innan vi hann åka. Blev en massa skoj lek med dom en stund.

Alltid trevligt att träffa kompisar.

Åkte hem, tyckte att vi kunde ha fått göra mera. Matte pratade om att det skulle hända mer lite senare.

 

Men nu börjar det nästan vara tjatigt. Är tillbaka hemma hos Basse och enligt matte ska det bli väldigt bra om en liten stund. Jag lekte mer med frisbeen.

 

Basse roade sej med en fotboll. Vi funderade en del på vad det var som skulle hända.

 

Så kom det en bil. Vi trodde att det var nån av våra hundkompisar som kom och ville umgås. Men det var minsann ännu bättre. Ur bilen kom mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam som jag inte träffat på evigheter.

 

Oliver och Adam är världsbäst på att underhålla leksugna hundar. Basse hämtade fotbollen och jag en annan skoj pryl. Nu ska vi roa oss.

 

Snälla Oliver kasta så jag kan få springa massor och fort. Jag har inte lekt på flera år.

 

Adam är också så där superbra på att kasta så Basse han sprang och sprang för att hinna med att fånga bollen.

 

Jag bad Oliver att kasta åt mej. Han och Adam kan kasta så där superlångt till skillnad från mattes fjuttkast.

 

Vi lekte massor länge och hade superskoj. Men så började matte vifta med våra onödiga koppel. Trodde det var slut på allt roligt och hade ingen lust att bli fångar.

 

Vi blev fångar, men det var inte alls slut på allt skoj. Nu ska vi gå och göra nåt annat bra.

 

Hamnade på campingen där människorna handlade glass. Basse upplyste om att även vi hundar tycker att glass är väldigt gott och efter allt spring skulle det inte vara fle med sån.

 

Vid sällsynta tillfällen är det ordning på matte så hon hade köpt glass till oss. Basse han kastade sej över den.

 

Glass är gott! Fast jag slickar i mej den. äter inte lika våldsamt som Basse.

 

Vi delade på det sista. Jag hade en lektion med Basse om att det går precis lika bra att slicka i sej glassen. Han klarde den lektionen alldeles utmärkt.

 

Så nu ska vi gå tillbaka till Basses hemma och hitta på lite mer skoj saker.

  På fria tassar igen och vi ska tydligen till sjön. Blev mer lek på väg dit.

 

Jodå jag kan bada om jag vill. Nu hade jag faktiskt behov av att svalka mej en stund. Var riktigt skönt.

 

Oliver och Adam tittade på vårt badande från bryggan. Hörde att de ångrade att de inte tagit med sej badkläder för då hade de kunnat bada tillsammans med oss.

 

Basse han simmade runt med en jättepinne. Typ visa hur stark han är.

 

Blev mera bad och en hel del lek också. Förstod varför matte hade pratat om att spra smultron för hon visade människovalparna var de växte så de också kunde plocka.

 

Var en sväng på bryggan också och tittade på när Oliver försökte få en sten att studsa på  vattnet. Gick inget bra, var visst fel modell eller nåt.

 

Gick tillbaka och då var det tyvärr slut på allt skoj. Människovalparnas mamma hade kommit tillbaka och det var dags för dom att åka hem igen.

Hörde att vi snart ska träffas igen och då förhoppningsvis ha mycket mer tid och kunna hitta på ännu mer skoj saker.

Åkte hem och både jag och Basse somnade, vi är väldigt trötta, det tog på våra krafter att ha så här superskoj.







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards