wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juni 2020

Av Wilma Border collie - 14 juni 2020 18:01

Fortfarande eländligt oväder, hett redan när jag var på morgonrunda.

Sen väntade jag i flera veckor innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Hittade Basse på en gång, så klart han väntar på mej. Bäst att passa på att ha skoj en stund innan ovädret blir alldeles outhärdligt.

 

Satte matte i arbete med att göra rent våran plaskbalja och fylla på rent vatten. Vi övervakade noga och hon lyckades med uppdraget i dag också.

 

Basse spanade efter kompisar, tror han ansåg att det var dags för fler att komma.

 

Kollade om det var lika bra under däcket nu som det brukar var. Jodå sanden var sval och skön i skuggan där så här kan jag hålla till.

 

Lekte en del i skuggan men det blev alldeles för varmt ganska omgående.

 

Så nu börjar de komma. Lille Rozzo håller på och lär sej det här med att springa och möta kompisarna som kommer.

 

Vissa försökte med flockspring. Vid normalt väder är det superskoj med sånt men nu blev det väldigt kort.

 

Blev samling vid vår plaskdamm istället. De som sprang behövde verkligen svalka sej.

 

Men det fasttades bra beslut. Eftersom det var sånt fruktansvärt oväder så skulle vi till sjön och bada istället. Bra för där är det lite svalare.

 

Basse han intog sin öde ö och övervakade de som badade. Fast han hade sällskap på ön ett par gånger.

 

Många hundar slängde sej ut i vattnet och såg ut som om de inte tänkte komma tillbaka förrens isen lägger sej.

 

Jag doppade tassarna, drack lite och sen intog jag min favoritplats på bryggan. Kände inte för mer bad.

 

Troy han fick en badlektion igen av sin matte. Moha och Basse övervakade noga så hans matte verkligen gjorde rätt. Vi hundar vet hur opålitliga människorna kan vara.

 

Jaha så var det dags för hundfiske igen. Jag kollade och funderade på om nån verkligen tänkte nappa.

 

Jodå flera stycken som provade och en del tog den där konstiga mojen. Jag hoppade inte i och provade.

 

Ja, ja det är oväder så jag kan väl kliva ut i vattnet då. Svalkade faktiskt skönt och jag var törstig. Fast matte stod i sjön och lockade ut mej.

 

Vicki och Tilly de badade och badade, hade visst inga som helst planer på att sluta.

 

När pälsen är riktigt blöt då är det perfekt att springa fort i sanden. Blir tydligen perfekta sandinpackningar av det. Tror Vicki försökte får Troy att fatta hur bra det är.

 

Billbo och Leonberger Bamse kom. När det såg ut så här då började matte säja otrevliga saker. Nåt om Hormonhäxa och fängelse. Han var nämligen extremt intresserad av min bak.

 

Fast Basse ansåg att de skulle leka så då glömde han bort mej. Bra då slapp jag tala om att han skulle hålla sej borta.

 

Blev mer bad och mingel. Ingen orkade riktigt leka på land eftersom det blivit riktigt ovädershett.

 

Äsch! Kompisarna går till sina bilar. Jag och Basse hade en mycket viktig diskussion om hur vi ska lägga upp kommande vecka. Har hört att det finns en del att göra oväder eller ej.

Åkte hem, somnade. Ovädret är jobbigt.

 

Ute för en vidrigt het eftermiddagsrunda. Matte rotade fram mitt kylhalsband. Underlättar i alla fall en del, men det blev då ingen lång runda.

Sen för en stund sedan torkade matte mej i baken. Dumheter som hon håller på med, hon ska inte bry sej om mina bakre delar.

Bara det att hon började minsann vifta med pappersbiten som hade ett par mikroskopiska blodfläckar.

Var väl det jag visste att du skulle komma i gång: Nu är du dömd till vistelse i Hormonhäxefängelset de närmaste veckorna. Alltså endast vissa utvalda vänner, inga hundträffar och inga hanar som kan nåt. Elände jag försöker alltid klara av mina lukta gottperioder mycket diskret allt för att undgå upptäckt och kunna leva som vanligt. Ska gömma allt papper för matte.

Nu kommer livet att bli ett elände, men som tur är kan jag umgås med Flocken, Basse har ju det där chippet så han kan inget och Jenna är tik. Gäller att försöka hitta ljusglimtarna från fängelset.

I morgon har visst jag och Basse saker att göra, men de ska ske tidigt och förhoppningsvis hinner vi innan ovädret blir odrägligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards