wilmablogghund

Alla inlägg den 7 juni 2020

Av Wilma Border collie - 7 juni 2020 17:51

Tråkrunda i morse, föredrar att åka och hämta Basse. Sen väntade jag i några veckor innan matte behagade anse att det var dags att åka.

 

 Så äntligen på plats. Lille valpen Rozzo var redan där, han hade blivit fruktansvärt besviken när han kom och det var alldeles ödsligt. Men jag kom så då var det ordning enligt honom.

 

Trevligt Borzoi Myra kom, var ett tag sen sist och lille Rozzo var väldigt intresserad av henne.

 

Så såg matte till att Basse blev utsläppt. Han och Labrador Alice började omgående leka med Izzi. Gäller att passa på när det finns kompisar.

 

Hörrni vad gör ni egentligen med Izzi?? Ska jag behöva vara polis? Var ingen fara det var bara en skoj lek så jag slapp göra några ingripanden.

 

Vi blev ett helt gäng med hundar idag också. Flera som vi inte träffat på länge. Luna som syns längst till vänster har suttit i Hormonhäxefängelset och dessutom flyttat. Corgien Nasse har inte heller varit med på länge och Berner Alice kom. Alltid trevligt när våra saknade vänner kommer tillbaka.

 

Basse, Izzi och Alice fortsatte med nån flock lek där det tydligen ingick att försöka störa Jennamatte så mycket som möjligt. Typ människor ska inte prata i telefonen.

 

Flockspring får vi bara inte missa. Här är det Tilly Freja och Luna som har ett. Pågick många såna hela tiden. Jag var också med på flera stycken. Bäst att passa på.

 

Titta på stackars Alice och Gungun, matte har haft handen i fickan och de svälter. Dessutom försökte min ondsinta matte påstå att det inte alls fanns nåt godis.

 

Lunas lille kompis Benji var med och inte har han slutat sno MINA bollar inte. Jagade honom mycket och länge för att komma över det som tillhör mej.

 

Nu händer det nåt igen. Bäst att kolla om jag behöver hjälpa Rozzo mot Luna och Freja. Men det var bara lek som vanligt..

 

Stackars Troy blev koppelfånge, han hade alldeles för mycket hormonstormar och blev dödligt kär i alla tikar. Slutade med att han skulle gå hem och ta det lugnt istället.

 

Nasse snodde också bollen som jag anser är min. Men okej han har inte varit med på så länge att han fick låna den en stund. Just då var jag upptagen med nåt annat,

 

Berner Alice och Gungun hade nåt mycket viktigt samtal. Tror det var sånt där oss tikar emellan samtal. Vi behöver ha såna i bland.

 

Äsch! Tiden gick för fort igen det är bara vi i Flocken kvar och det är nog bäst att passa på att leka.

 

Basse gjore allt för att reta Jenna med en leksak. Han lyckades för det blev vilda jakter men tyvärr bara skitbilder på det. Vem vet när vi träffas igen?. Fast vi lyssande noga på människornas tråkprat och i morgon blir en bra dag för vi är full flock!!

Åkte hem till ensamheten, käkade lunch och sov.

Gick ut på eftermiddagsrunda, träffade Rocky. Hörde hur matte påstod en massa dumheter. Nåt om att jag kissar så ofta nu så det dröjer inte innan jag hamnar i Hormonhäxefängelset och då får jag inte träffa Rocky. Träffar alltid vem jag vill när jag vill!

I morgon så ska vi visst få åka till ett bra ställe där vi inte varit på länge. Låter som en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards