wilmablogghund

Alla inlägg den 2 juni 2020

Av Wilma Border collie - 2 juni 2020 18:02

Oväder med äckelhetta i dag också. Var svalt när jag hämtade Basse i morse så vi hann med vårt mycket viktiga morgonbus.

Hemma en stund och sen åkte vi till Basses hemma igen, nåt om att det skulle bli alldeles för hett för nån trevlig skog,

 

Passade på att springa mera, just då blåste det en del så det gick att göra en del skoj.

 

Och Basse han tror att han ska få ha sin leksak, det ska vi nog bli två hundar om.

 

Det är så enkelt att lura av honom det jag behöver. Lite välriktade tacklingar bara sen så.

 

Ligg du där och tjata, jag tänker vakta min eller om det är din leksak precis så länge som det passar mej.

 

Strunt i leksaken, för nu kommer faktiskt Moha och Troy. Perfekt vi skulle alltså få badsällskap idag också.

 

Bestämde oss för att dra till sjön. Det finns faktiskt fyra hundar i den här bilden men bara jag och Basse som syns. Gräset är så högt att Moha och Troy försvann i det.

 

Jag och Moha funderade på om vi skulle bada. Kom fram till att det räckte att blöta tassarna och dricka lite.

 

Basse han simmade och simmade och gjorde en massa besök på sin ö. Den där ön har jag varit på men då var det så lågt vatten att jag kunde gå dit.

 

Detta är stranden och vi får godis av Moha och Troymatte.

 

Matte tog faktiskt två steg ut i vattnet och som genom ett under var det inga vithajar som kastade sej över henne. Hörde nåt om att årets bad var avklarat.

 

Lekte en del, var lite svalare vid sjön och det går bra en stund innan det blir för varmt för allt skoj.

 

Fast sen är det bäst att uppsöka skuggan en stund och hämta nya krafter.

 

Moha, Troy och Basse hade nån dragkamp om en pinne. Fast jag vet inte vem som vann. Troligen en sån där usel pinne som inte höll.

  Funderade på om jag skulle sola magen. Men nä, det blev för varmt för sånt. Vi lekte lite mer och svalkade tassarna några gånger. Ge hit bra väder igen så vi kan leva som vi brukar med en massa skoj och trevliga skogsrundor.

 

Fast Basse ansåg att det gick alldeles utmärkt att ligga och vräka sej i solen.

 

Så skulle det grejas med de där grönsakerna igen. Nu var det nån squash och nån gurkplanta som skulle grävas ner. Plus att människorna hela tiden stirrar på jorden och funderar på vad som kommit upp. Märkliga intressen de har.

 

Nu var delar av Svaveltickan så stor att de fick följa med hem. Fast det sitter en hel del kvar som ska få växa innan matte tar det.

Sen var det dags att säja hej då till Moha och Troy, de ska visst åka hem till sitt vinterhemma ett par dagar nu.

Vi slappade hemma, gick på trist eftermiddagsrunda.

Men när vi kom hem så fick vi märgben. För i dag firar jag och Basse lite.

            


I dag är det precis 1 år sedan de här bilderna togs. Basse hade flyttat från Skåne dagen innan och är en liten valp på 8 veckor och vi möts för första gången. Då var han lite och söt nu är han stor och snygg och min kompis. Vi har hunnit med mycket skoj under detta år och mer ska det bli.

I morgon blir det en bra dag för ÄNTLIGEN blir vi hela Flocken.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards