wilmablogghund

Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Wilma Border collie - 1 juni 2020 18:02

Dagen började precis som den ska. Jag fick åka och hämta Basse, just då hade inte ovädret hunnit slå till så vi hann med en del trevligt morgonbus.

Var hemma ett tag och funderade på vad vi skulle göra.

 

Hamnade hemma hos Basse för det skulle enligt matte bli bra. Vi hann springa och leka en del men den där ovädershettan gjorde sitt bästa för att vakna.

 

Så alldeles perfekt. Det var tydligen bestämt att vi skulle få träffa Moha och Troy fast det hade matte minsann inte informerat oss om.

 

Sprang lite men ovädret hade slagit till så människorna fattade bra beslut.

 

Sjön alldeles perfekt. Jag nöjde mej med att svalka av tassarna och dricka en del. Svalt och skönt var det.

 

Bättre att ligga på min favoritpalts på bryggan och ha koll på allt. Bada mer det sparar jag till kommande ovädersdagar.

 

När till och med Moha frivilligt går i sjön då är det varmt. Men doppa tassarna räckte enligt henne också.

 

Basse han kollade minsann sin öde ö som var lika övergiven som alltid.

 

Men lite svalkande vatten ger energi så vi orkade leka en stund. Jaktlek är skoj och jag har redan hunnit ur bild.

 

Hade dargkamp om en pinne och Troy tränade på att vara domare. Alltid bra om nån kan dömma såna här viktiga matcher.

 

Jag vann så jag la mej i skuggan och käkade upp den utsökta barken. Är inte så där väldigt smart med en massa lekar när det är oväder.

 

Moha och Troy körde också en dragkamp. Vet inte vem som vann eftersom jag var upptagen med att gnaga bark.

 

Hörru försök inte stjäla MIN pinne!!!!!!! Bara ett problem, Basse blir inte ett dugg rädd för mej.

 

Blev en jaktlek som gick ut på bryggan. Hörde hur människorna trodde att jag skulle trilla i, jag har väl ordning på ben och tassar och höll mej självklart kvar på land.

 

Blev jobbigt med ovädershettan igen så Basse stod i sin sjö och filosoferade över livet. Han har det bra han som äger en del av sjön. Himla tur att vi får låna den.

 

Sista rycket för människorna har bestämt att vi ska gå till våra bilar. Nåt om att jag och Basse hade mer att göra idag.

 

Så perfekt, det var minsann shopping på gång. Som vanligt så hämtade jag ett par godisar för provsmakning. En till mej och en till Basse som inte kan öppna locken.

 

Basse han var bra sugen på att köpa små nätta tuggben, men det fick han inte. Borde han ha fått med tanke på vad som hände.

 

Titta här han släpas minsann iväg ut på det där hemska lagret där hundar torteras!!

 

Stackars, stackars Basse. Nu kommer han att komma tillbaka haltande på blodiga benstumpar och hur ska vi kunna ha skoj och göra allt viktigt när han saknar tassar. Jag vet minsann hur vidrigt det är. Deppade ihop totalt.

 

Jag fattar ingenting! Basse kom snabbt tillbaka med tassarna i behåll och påstod att det där med klippa klor det var väl inget. Hörde nåt om att jag är fjantig för han hade minsann bara trevligt och visade att han långt bak i släkten har en ål. Ja, ja vi fick i alla fall vårt mycket viktiga shoppinggodis. Måste ta några snack med Basse on att det faktiskt är tortyr och nästa gång ryker säkert alla tassarna.

Åkte hem, käkade och somnade. Ovädret tar på krafterna.

 

Eftermiddag och vi har hamnat hos liolla Sara och hennes flock. Hon är störtkär i Basse så hon höll på att krypa ur pälsen av lycka när han kom.

Blev bara lite lek för dom och matte skulle bara hämta nåt.

 

Detta hämtade matte, tomatplantor som nu är planterade på min balkong. Sara med flock har snälla hussar som hade för många såna och ger bort av dom. Fast egentligen borde de ha plantor till hundgodis eftersom de äger min bästa Grisöronaffär,

Ska vara oväder i morgon också så det blir nog mest bad då med.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards