wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 april 2020

Firat Basses 1 års dag

Av Wilma Border collie - 2 april 2020 17:56

I dag fyller Basse 1 år, alltså hans första födelsedag.

Jag gratulerade honom i morse och sen lekte vi lite extra eftersom det var födelsedag. Han måste lära sej hur man firar såna.

 

Så nu har vi hamnat i skogen, mycket trevligt ska passa på och leka ett tag för sen väntar nog andra viktiga saker.

 

Här brukar det finnas såna där Stenmurklor. Jag vet vad jag letar efter och Basse han letade utan at ha en aning om vad han skulle hitta.

 

Jo det fanns och de växer. Bra då kan jag säkert lära Basse att det lönar sej at hitta såna här.

 

Lämnade skogen och bestämde oss för att leka på ängarna. Jag jagade Basse, bäst att hålla igång honom så han inte slöar till nu när han blivit ett helt år.

 

In i skogen igen och jag försökte få matte att förstå att eftersom Basse fyller borde det finnas ostblommor här.

 

I bland är hon riktigt lydig för helt plötsligt sdå blommade det en massa ost på de gamla björkarna.

 

Sen hade vi en massa andra viktiga saker att kolla. Basse pratade om att han skulle nåt.

 

Jaha där försvann han för att fixa det där viktiga. Ungefär nu så fungerade mattes usla minne tillfälligt och hon förstod vad han var och gjorde.

 

Han var minsann och hämtade Rådjurs borttappade huvud igen. Tro inte att han glömmer var såna skatter finns inte. Det är en mycket viktig ägodel i hans värld.

 

Alltså ibland är han helt galen. Där nere är sjön och jag hörde hur han plaskade runt i vattnet.

 

Han kom tillbaka, tydligen var det viktigt att bada det där äckliga huvudet. Mycket märklig sysselsättning

 

Fast efter en massa övertalning fick jag med honom utan rådjurs huvud. Sa att vi kunde ägna oss åt annat skoj tillsammans istället.

 

Fick med honom ut på ängen så vi kunde leka det är roligare än ett gammalt huvud, i alla fall i min värld.

 

Mer jaktlekar så han inte slöar till. Vi hade väldigt skoj ett tag.

 

Tro inte att jag inte kommer att hita dej. Basse passade på att försvinna och se det tänkte jag inte tillåta.

 

Precis vad jag förstod, så klart han dragit tillbaka till sin skatt. Men tilbringa sin födelsedag med att ligga i skogen och vakta rådjurs huvud verkar bra trist.

 

Slutade med att jag överlistade honom och snodde det. Basse blev fånge och jag har gömt det, nu får han jobba nästa gång vi är här för att hitta det.

 

På väg till bilen och vi var törstiga, tur att det finns diken med gott kallt lervatten att tillgå.

 

Kom Basse om jag har rätt så kommer du att få shoppa loss nu.

 

Det där är nåt nytt, luktar ljuvligt och är säkert väldigt gott. Jag tror att Basse vill ha såna i present.

 

Kollade som vanligt lösgodiset. Jag plockade ut några bitar som vi åt. Matte pratar fortfarande om att jag stjäl, gör jag ansolut inte! Jag kollar så det är gott godis.

Basse valde vad han ville ha i present också.

 

Så nu käkar vi shoppinggodiset, lika utsökt gott som alltid.

 

Hemma så serverades vi födelsedagslunch. I dag blev det köttbullar som vi slukade på två sekunder. Vi har inte ätit sen jag fyllde i måndags. Dessutom får vi inte besöka vår privata köttbullerestaurang nu. Den där som heter Corona och härjar överallt säter stopp för det.

 

Detta fick Basse av mej. Ett stort tuggben, en leksak och ett par såna där mindre kycklingtugg. Vi åt varstitt och precis som jag trodde så var de utsökta.

 

För övrigt så fick faktiskt jag present av Bassehusse i går när Basse skulle hem. Ett par påsar med alldeles utsökt gott godis.

Gick på eftermiddagsrunda, egentligen skulle vi ha gjort en grej men det stormade så mycket att det blev inställt.

Fast vi hade tur, först träffade vi Borzoi Myras matte. Tyvärr kommer vi inte att träffa Myra på ett tag, hon har hamnat i det berömda Hormonhäxefängelset.

Sen träffade vi Vickis matte också och lyckades få henne att förstå att vi var väldigt godissugna.

Om en stund ska jag hämta Jenna så hon kommer ut och får en kissrunda. Tror det blir en snabb sån för just nu både det stormar, regnar och snöar.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards