wilmablogghund

Alla inlägg den 1 april 2020

Av Wilma Border collie - 1 april 2020 17:51

Hade hört ett rykte om att vi skulle få träffa kompisar idag, men människor är som bekant ett opålitligt släkte så jag vågade inte tro nåt.

Hämtade som vanligt Basse och morgonbusade en stund innan vi skulle hem till mej.

Sen blev det väldigt bra för när vi skulle ut igen så hämtade vi Jenna. Perfekt att få vara hela flocken.

 

Hamnade hemma hos Basse och vi började med en massa trevligt spring. Jag hann visst springa ur bild.

 

Sen hittade jag en bra sak som jag ansåg var min viktiga ägodel.

 

Bara det att Basse ansåg att det var hans så vi hade dragkamp. Ingen tänkte ge sej.

 

Jenna utsåg sej till domare, fast egentligen så tror jag hon ansåg att vi skulle avsluta och ägna oss åt roligare saker.

 

Jag vann!! Envishet lönar sej nu är den min, bara min!!

 

Så kom Mikko så han och Basse försökte ta lerbad i ett dike.

 

Så nu börjar det likna nåt. Vicki kom och Luna och hennes lilla kompis Benji. Labrador Alice skymtar allra längst ut i vänsterkanten. Trevligt vi blir ett helt gäng.

 

Jenna och Benji hade nåt viktigt samtal. Jag vet att Jenna sa åt Benji att låta bli bollen som syns för den är min.

Fast han lyssnade inte utan snodde den.

 

Basse han trillade tillbaka till hormonstormar och bestämde sej för att Alice som snart hamnar i Hormonhäxefängelset var det vackraste han sett. Alice uppskattade inte hans envisa uppvaktning. Jag var beredd att göra ett polisingripande och hjälpa Alice att får Basse att begripa att man inte gör så där.

 

Hade effekt i flera minuter så vi kunde ägna oss åt normalt hundumgänge med en massa lek och viktiga samtal.

 

Sen började jakten igen och nu försökte Luna vara polis och hjälpa Alice.

 

Slutade med att Basse blev fånge. Han försökte be Jenna om hjälp men hon hjälpte honom inte och matte pratade om passivitetsträning. Alltså fick han var fånge tills han lugnat ner sej.

 

Alice höll på med agilityhindren och Jenna såg till att hålla sej framme. Det var godis på gång där.

 

Basse lugnade ner sej och återfick friheten. Han försökte söka tröst hos Lunas människor, typ stackars oskyldig hund hamnade i fångenskap alldeles utan orsak. Vet att han inte fick medhåll.

 

Vicki och Luna hade en massa skoj tillsammans och Vicki hittade ett riktigt lerdike så hon bytte pälsfärg. Tyvärr missade matte att få med det på bild.

 

Så trodde matte att hon tog en fin bild på Jenna. Men detta fanns i kameran, har sett mycket finare bilder på henne.

 

Luna blev kastad i backen av Mikko, men det var bara nån lek som de höll på med.

 

Så var det dags igen. Nu gick Jenna in som polis för att skydda Alice mot Basses kärleksförklaringar.

 

Fångenskap igen. Nu fick Basse sitta nära matte och jag och Jenna placerade oss på varsin sida om matte. Enligt  de andra hade vi sett ut som livvakter. Med mycket möda så lugnade Basse ner sej. Blev väldigt mycket passivitetsträning för honom.

 

Alice tiggde tröstgodis av Mikkomatte. Framgång hade hon och Base missade det.

 

Jag hade lyckats komma över bollen och ägnade mej åt att vakta den. Kändes lugnast så.

 

Vissa gör vad som helst för att berätta om hur fruktansvärt orättvist hundlivet är. Basse var bara så ströstförälskad och ville bara uppvakta Alice. Tro inte att han blev släppt inte för enligt matte var hans stressnivåer skyhöga.

Så kom människorna på att nu var det dags att skiljas åt. Korkade idéer, vi hade som vanligt kunnat ha trevligt i flera timmar till.

 

Hade tur på eftermiddagsrundan för Jenna skulle hänga med. Händelselös sån träffade inte några vi känner.

 Imorgon då är det födelsedag igen. Basse  firar sin första födelsedag så nåt skoj ska vi hitta på. Förhoppningsvis får vi smarrig lunch också



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards