wilmablogghund

Alla inlägg den 29 mars 2020

Av Wilma Border collie - 29 mars 2020 17:57

Dags att träffa en del kompisar i dag också och som vanligt fick jag vänta i flera dagar innan matte ansåg att det var dags.

 

Så på plats och bollen är hittad, ännu ödsligt men lika bra att vakta bollen. Vem vet när det kommer nån som tänker ta MIN ägodel?

 

Så kom Mikko och strax efter kom Inez. Skönt att slippa vänta längre.

 

Matte pratade i telefonen och sen gick jag och såg till att Basse blev utsläppt,  han måste ju vara med och roa sej.

 

Fast Basse drog på ett eget äventyr, men återkom när Jenna och Fido dök upp. Går inte att missa en massa skoj med kompisarna inte.

 

Bäst att kolla, behöver jag vara polis eller klarar sej Fido mot Luna och Basse? Var ingen fara han klarade sej utmärkt och hade bara en massa skoj med dom.

 

Hade som vanligt en del såna här viktiga gruppsamtal. Människorna ska inte bry sej om vad vi pratar om.

 

Massor med skoj lekar blev det självklart. Vi var inte så många idag men roligt blev det.

 

Så skulle Bassehusse lära Jennas människovalp en viktig kunskap och det skulle visas på mej.

 

Underbart! Fortsätt gärna hela dagen, Bassehusse lärde Jennas människovalp hur man man bäst utför hundmassage. Jag ger människovalpen MVG för han var så duktig och det var så skönt, så skönt.

 

Tyvärr tog det slut, men jag blev som en ny hund och kollade vad de andra gjorde. En massa lek på gång igen, deltog självklart.

 

Gungun och Tilly försökte förklara för Jennamatte att de minsann svälte och aldrig fick mat. Tror de lyckades komma över lite godis.

 

Jenna och Basse hade fullt upp med att försöka räkna ut varför det låg människor på marken. Med lite jobb lyckades de få dom att resa sej.

 

Jadå Tilly vi kan leka men jag måste bara rulla en stund först. Var ovanligt skönt här.

 

Så där nu kan vi köra lite skoj jaktlekar en stund.

 


Bästa att passa på för några har redan lämnat och vi vet vad som väntar. Men om vi kör en massa snabba flockspring så hinner inte människorna fånga oss eller hitta på andra korkade saker.

 

Sista rejäla springet för idag för sen hände det där otrevliga vi blev fångar. Jag följde med Basse och såg till att han kom in i sitt hus och matte såg till att jag inte gjorde som i går stannade hos Basse och hans husse.

Åkte hem och somnade gott.

Skulle på eftermiddagsrunda. Först träffade jag Mikko, trevligt för det var flera timmar sen sist. Gick en bit och sen träffade jag Rottis Helga som rastade sin matte. Fast jag håller avstånd till Helga. Såg att Jenna passerade en bit bort också.

Sen träffade jag några människor jag känner, blev alltså en bra runda.

Nu ska jag vila för i morgon är det minsann inte vilken dag som helst. Det är MIN FÖDELSEDAG och jag hoppas att jag får present och får göra skoj saker.

Berättar självklart i morgon om hur dagen blev.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards