wilmablogghund

Alla inlägg den 26 mars 2020

Av Wilma Border collie - 26 mars 2020 18:01

Perfekt dag igen. Vanliga rutinerna med att hämta Basse och leka en del.

Sen när vi skulle till skogen så hämtade vi Jenna också, ska altid vara hela flocken allt är så mycket roligare då.

 

Så framme, men Jenna anser att Basse kan passa bilen eller nåt. Vet inte riktigt vad hon sa åt honom för det var knappt han vågade hoppa ur.

 

Så där Basse kom ur min bil och nu ska vi en massa. Vi är i Engelska skogen för det var ett tag sen sist så bäst att kolla att saker är som de ska.

 

Så där på fria tassar äntligen. Det är välkänt att vi sällan får vistas i skogen, vara på fria tassar och leka så det var bäst att passa på. Började med ett rejält flockspring, såna är alltid skoj.

 

Lekte en massa också, typ såna här närkamper. De är också väldigt skoj.

 

Måste ni bada i alla diken och pölar ni hittar? Tydligen för både Jenna och Basse sa att det var väldigt viktig sysselsättning.

 

Jag funderade på att gå och spana lite, men matte såg vad jag planerade så det blev inget spana just då.

 

Efter att Basse provat dike sjuttioelva eller nåt kom han på att han var blöt och nog behövde torka pälsen. Fick vänta en stund innan han var färdig.

 

Matte hittade såna här Öronmurklor. Ingen matsvamp men det är alltid skoj att hitta årets första.

 

Men inte nu heller. Inga engelska kompisar som dykt upp inte. Matte säjer att hon vet, men nu kan det med otur bli strul eftersom det där korkade viruset härjar och gör det svårt att resa.

 

Vi hittade en slang som ska leda bort regnvattnen. Sist jag var här satt den fast och nu hade den lossnat. Inte fick vi leka med den heller för matte försökte sätta tillbaka den.

 

Medan hon gjorde det så tänkte jag gå till mitt spanställe, men Basse hängde på och Jenna jobbade som Skvallerbytta. Dessutom hade jag Skvallermaskinen i halsbandet. Det är då inte alldeles enkelt att få lite privatliv om man är hund.

 

Tänk den här veden den är minsann pålitlig den. Självklart så blommade det ost på den, vi städade mycket noga.

 

Jag slappade i solen en stund, det blev väldigt varmt i dag. Fast inte ovädershetta utan bara så där skönt varmt.

 

Jenna den eviga optimisten och ständigt utsvultna ägnade massor med tid åt att fortsätta leta i veden. Kanske skulle det kunna finnas nån missad ost. Men vi hade städat så noga att det fanns inte minsta spår.

 

Hon och Basse roade sej en massa i den lilla, lilla bäcken som bara har vatten ibland. Matte ägnade sej åt en del synnerligen märkliga saker hon inte brukar göra där. Men de var enligt henne nödvändiga.

 

 Va ska vi gå till bilen? Men tydligen hade tiden gått alldeles för fort igen så det var dags.

 

Vi fortsatte att leka en massa. Matte jagade Citronfjärilar men de vägrade vara med på bild. Fanns massor helt plötsligt.

 

Lika bra att flockspringa också. Vi vet att fångenskapen i koppel närmar sej så det är bäst att passa på.

 

Skogen enda pinne och då måste vissa ha dragkamp. Lång sådan blev det för pinnen var ovanligt hållbar.

 

Plötsligt händer det. Jag kan meddela att nu är det badsäsong. Var törstig efter allt skoj och dessutom varm. Dety var väldigt skönt att stå med tassarna i det strömmande vattnet i bäcken.

 

Jenna och Basse gav upp kampen om den där pinnen och intog bäcken de också. Men de har badat hela vintern, fast de uppskattade bäcken mycket.

 

Jaha slut på allt skoj nu är vi nära bilen och dags att åka hem igen.

Hemma så somnade vi. Matte påstår att vi snarkade men eftersom varken jag eller Basse hörde det så var det troligen nån av hennes vanliga hallucinationer.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, hade fakstiskt tur och träffade Chihuahua DeeDee som rastade sin matte. Alltid trevligt med mer hundumgänge en stund.

Nu tar det tyvärr massor med dagar innan vi är full flock igen, men jag och Basse får väl klara oss och fördriva dagarna med nåt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards