wilmablogghund

Alla inlägg den 22 mars 2020

Av Wilma Border collie - 22 mars 2020 17:51

Väntade som vanligt alldeles för länge innan det var dags att åka.

 

Trevligt det fanns minsann en mottagningskommitté när jag kom. Både Basse och Billbo hälsade mej välkommen. Fast Basse ansåg att det var fullkomligt onödigt att Billbo hälsade på mej, nåt om att han har ensamrätt på mej.

 

Leonberger Bamse var också med och han kom och mötte. Men jag ser minsann ytterliagre en hund där borta. Nån som jag inte träffat.

 

Billbo och Bamse hade en kompis med sej. En Old english bulldog, bara en valp. Men han behöver träffa andra hundar och få vara med om en massa trevligt umgänge.

 

Så kom Labrador Alice hon hälsade artigt på den nye kilen. Jo självklart har han ett namn som den där utan minne glömde snabbare än hon hörde det.

 

Jag och Alice hade ett viktigt samtal på tu man tass. Vi tikar har en del att prata om och med otur tar det tid innan jag träffar Alice igen beroende på när hon hamnar i fängelset.

 

Nu börjar det likna nåt, kommer massor med kompisar. Alltså lär det bli en mycket bra dag igen.

  

Lille Benji kom och han snodde omgående den där bollen som får vara ställföreträdande Värdefull boll tills den vanliga dyker upp igen.

 

Jag försökte avleda Benji genom att leka en massa med en annan pryl jag hittade. Hade ingen större framgång. Han är lite för smart.

 

Tro inte att jag tänker ge upp. Jag har stenkoll på vad du gör och var du är med bollen. Innan hundträffen är slut ska den vara i min ägo.

 

Som vanligt bildades det en del diskussionsgrupper. Det är mycket att avhandla när vi bara ses på helgerna.

 

Fast Bamse som är ganska gammal tyckte att det var allra skönast att ligga och slappa i solen. Han gillar oss andra men går mest runt i sin egen lilla värld.

 

Bulldogen som först tycklte att det var ganska märkligt allting kom snabbt på att vi är ett gäng väldigt trevliga hundar. Så han minglade runt och var med och lekte. Alltså precis som det ska vara.

 

Det gäller att passa på. Jag fick sån där skön massage av Bassehusse idag också. Fast nu satt jag på däcket. Så bra detta att han förstår att jag aldrig någonsin får nån uppmärksamhet.

 

Labrador Nikita har inte varit med på massor av evigheter, så länge sen att hon inte ens träffat Basse. Men de blev kompisar direkt.

 

Mikko han har det inte lätt. I dag så var det Tilly och Alice som bestämde att han kunde ligga på backen. Myra övervakade så de lyckades, fast Mikko var uppe lika fort igen.

 

Nä du Benji, det räcker med att du hela tiden snor alla bollar. Tro inte att du ska ha denna också. Vi hade en rejäl dragkamp medn Luna och Gungun som domare.

 

Kampen är avgjord till min fördel så jag sprang ett ärevarv följd av min supporterskara. Känns mycket bra med pålitliga kompisar.

 

Lekte en massa med Tilly också. Skoj hade vi och bäst att passa på för människorna pratade en massa otrevligheter om dags att sluta.

 

Allra sista rycket. Basse försöker få igång Myra igen, de hade lekt en massa men Basse ansåg att de kunde leka mer. Fast så tog godissuget över så han fångades av matte och fick gå och passa sitt tråkhemma

Jag åkte hem och somnade.

Trist eftermiddagsrunda träffade inte några jag känner.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, får se vad det blir. Finns visst lite olika planer.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards