wilmablogghund

Alla inlägg den 19 mars 2020

Av Wilma Border collie - 19 mars 2020 17:57

I morse var det inget äckligt regn så jag och Basse kunde leka en stund innan vi åkte hem till mej. Gillar när det är så på morgonen.

 

Detta är hemma hos mej, vi har käkat frukost och tänker slappa lite. Men Idun hon har Basse som sin favorithund, blir alltid överlycklig när han kommer. Nu har hon planer.

 

Snälla Basse tvätta mej! Jodå Basse ställde upp och tvättade Idun helt enligt deras rutiner. Visst hon gillar självklart mej också men mellan henne och Basse är det ett speciellt förhållande.

Sen hamnade vi i min bil, trodde att vi skulle till skogen.

 

Passar det att komma nu? Är du medveten om att vi passat bilen och ICAs parekering i flera veckor? Enligt matte var det inte alls lång stund hon var borta. Men som bekant har inte människor nån tidsuppfattning.

 

Detta var verkligen på tiden! Vi har inte shoppat i bästa Grisöronaffären på många evigheter. Basse kolade sortimentet av tuggben, mycket viktigt.

 

Jag plockade ut ett par bitar lösgodis till oss. Det var lika gott som alltid. Kollade en del för jag fyller snart år så jag förväntar mej självklart födelsedagspresent då. Hittade en del trevliga saker som jag nog ska önska mej.

 

Så nu har vi shoppat viktiga saker, en säck mat till mej, diverse gott godis och lite som Basse behövde ha hemma hos sej. Shoppinggodiset är mycket viktigt och Basse vet numer precis hur man gör för att få det.

 

Blev ingen skog idag utan vi hamnade vid sjön hemma. Strunt samma huvudsaken att vi får leka ett tag.

 

Ännu bättre matte hade frisbee med till oss. Länge sen jag lekte med den här så nu tänker jag ha roligt.

 

Förklarade för Basse att den var min och jag tänkte inte alls låta honom ta den. Fast matte hade en till med sej.

 

Då kom Inez, hon har suttit i Hormonhäxefängelset så det var länge sen vi träffade henne.

 

Fast Basse fick nåt hjärnsläpp och trodde att hon luktade gott. Hade han ingenting för. Inez sa en massa fula ord till honom.

 

Detta är mycket roligare, en massa jaktlekar. Sprang massor och jag höll hela tiden noga reda på frisbeen.

 

Inez ska gå hem med sin husse men Basse försökte smöra. Kanske skulle det funka att ligga på rygg och se alldeles oskyldig ut. Nä ingen framgång då heller.

 

Jag och Basse fortsatte att leka ett tag till. Bästa att passa på.

 

Basse passade på att bada, undrar när han ska fatta att det fortfarande är för kallt för bad? Hade tänkt fortsätta med en massa trevliga hundsaker. Men det kom människor som tydligen trodde att vi skulle äta upp dom så vi blev fångar. Enligt matte var det i alla fall dags att åka hem igen.

Hemma så fick vi varsitt märgben, mycket gott.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Väldigt dött överallt, gick en bra stund utan att se varken hundar eller människor. Vi hade inte tackat nej till sällskap.

 

Men sen var turen med oss vi träffade Chihuahua DeeDee. Trevligt med hund och människosällskap en stund. Gick en sväng till men hände inget av värde.

I morgon ska vi få åka till nån skog har matte lovat, får se var vi hamnar nånstans.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards