wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 mars 2020

Träffat en ny kompis och letat

Av Wilma Border collie - 18 mars 2020 18:03

Regnade när jag hämtade Basse i morse så det blev inte så väldigt mycket morgonbus inte.

Åkte hem till mej och enligt matte skulle vi nåt sen och det skulle säkert sluta regna.

 

Hamnade hos Basse igen för enligt ryktet skulle vi träffa kompisar idag. Var alldeles öde och matte sa att hon visste att två hade fått förhinder.

 

Matte premiäranvände det det passande paraplyet som hon fick för nån månad sen. Jag kollade det ordentligt och jo det är godkänt.

 

Nu äntligen händer det nåt. Det kommer nån där borta, vi är inte blåsta på sällskap.

 

Trevligt Mikko hade lyckats släpa ut sin matte trots att det regnade.

 

Tänk om de där två nångång kunde se ut som normala hundar. Jag var inte allsdeles övertygad om att jag kände dom.

 

Titta nu kom det minsann en ny kompis honom har vi inte träffat förut. Bäst att hälsa välkommen ordentligt.

 

En Goldenvalp som heter Kasper. Han och Basse blev superkompisar på en gång och hade massor med skoj.

 

Vi lekte en massa tillsammans allihopa och hade väldigt skoj. Kasper gillade oss alla tre, mycket trevligt.

 

Sen skulle vi till skogen. Nu skulle både vi och människorna leta. Ett av Basses får har försvunnit och det skulle vi leta efter. Med tur så skulle vi hitta det.

 

Fast vissa letade inte så mycket, de ansåg att det var mycket viktigare att leka. Människorna letade och letade eftersom de inte är så mycket för att leka.

 

Så blev vi lite uppdelade, jag hade koll på matte, Basse sprang emellan och Mikko och Kasper med människor letade på andra ställen.

 

Här ansåg matte att jag var väldigt korkad. Men staketet var i vägen, fick höra att jag är en smart Border collie som faktiskt borde kunna lösa detta.

 

Ja, jo det var kanske korkat att jag inte kom ihåg att jag klivit över det rasade staketet en halvmeter bort från där jag stått och sett hjälplös ut.

 

Basse återkom från de andra och berättade att de inte hittat det borttappade fåret. Vi letade och matte tittade på de mest märkliga ställen men inget får.

 

Dags att ge upp, för det fanns inte minsta spår av det försvunna fåret.

Såg Basses andra får på väg tillbaka, de gick i sin hage och saknar säkert sin kompis.

 

Träffade Mikko och Kasper. Basse lekte Hunden på täppan med dom, det är en rolig lek. Måste nog ta och leka den ordentlig nån dag när det inte är lika blött som idag.

 

Jag gjorde ett fynd under det där däcket. Såg i morse att Basse höll på med nåt där men tänkte inte så mycket på det. Men när jag kollade hade han nästan grävt fram en boll. Fick hjälp av Kasper matte att få fram den.

 

De andra tre de höll på med en massa brottningsmatcher. Lika bra för då skulle de inte lägga sej i vad jag gjorde.

 

Jag lekte med den fyndade bollen. Mycket bra boll och fullt användbar nu när Värdefulla bollen är tillfälligt bortslarvad.

 

Gick lika bra att vakta denna, inte för att de andra ens märkt att jag hade den. Men bäst att vakta i alla fall.

 

Skitiga hundar är lyckliga hundar säjs det. När Kasper kom var han en ljus och ren hund efter allt skoj var han en extremt lerig hund. Förstår inte varför han hotades med dusch.

 

Basse han hade nog helst hängt med Mikko och Kasper men matte hade gjort fånge av honom och vi skulle åka hem till mej.

Hemma så sov vi gott ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda, slapp regn då och träffade Chihuahua DeeDee, trevligt att träffa annan hund.

I morgon har visst jag och Basse en del at göra varav en sak låter väldigt trevlig.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards