wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 mars 2020

Skoj med hela flocken

Av Wilma Border collie - 16 mars 2020 17:34

När jag hämtade Basse i morse så regnade det. Inget bra eftersom matte hade planer för vad vi skulle hitta på idag.

När vi varit hemme en stund så vräkte det ner snö som omväxling.

Men sen när det var dags att hämta Jenna så hade det upphört. Den där planen matte hade skulle gå att genomföra.

 

Nähä, tro inte att det blev som planerat inte. Av nån anledning var vägen avstängd längre fram och vi skulle ha åkt lite längre.

 

Fast det löste sej. Ungefär där skylten stod så går det bra att ställa bilen och sen finns det ett bra ställe lite längre fram. Alltså skulle vi dit istället.

 

Så jag och Jenna är på fria tassar och det var bara lite koll att inte Basse hade hormonproppar i öronen. Han hade faktiskt hörseln i behåll idag.

 

Nu ska vi ha skoj, så där superskoj som vi har när vi är hela flocken.

 

Jenna hittade vad hon ansåg var en extremt bra pinne, bara det att Basse ansåg att det minsann var nåt han skulle ha.

 

Lycklig Basse lyckades överlista Jenna och komma över den åtråvärda pinnen.

 

Fast jag hjälpte Jenna i jakten på Basse och pinnen. Roligt hade vi, väldigt roligt.

 

Slutade med att jag vann den. Fanns mycket god bark på den så jag stillade värsta hungern.

 

De där två är inte kloka! Det är fortfarande inte badsäsong vad de än tror.

 

Gick och sa åt dom att sluta plaska runt i det kalla vattnet, vi har faktiskt roligare saker att göra.

 

De kom tillbaka men Basse försökte se lidande ut. Hade han absolut ingenting för, sa åt honom att resa sej och uppföra sej som en normal hund.

  

Blev fart på Basse igen så vi lekte en massa skoj jaktlekar.

 

Bestämde att vi skulle fortsätta bort till sjön för där har vi inte varit i år.

 

Basse han bestämde sej för att han var kung över en liten ö och såpande ut över sjön. Jenna badade och jag nöjde mej med att dricka lite vatten.

 

Så hittade Basse en stor näverbit, mycket viktig ägodel som han rusade runt med.

 

Smart Jenna, hon gömde sej i strandkanten och planerade att få tag på Basse och nävern nästa gång han passerade.

 

Jag är världsmästare i att överlista Basse. Lyckades minsann komma över en stor bit av den där viktiga nävern. Skoj lek som vi nog ska leka flera gånger. Jenna fick till slut tag på lite hon också men vi lyckades göra smulor av allt.

 

En etapp av Sörmlandsleden passerar här, faktiskt grannetappen till min. Jag och Jenna tänkte inspektera spängerna, typ hjälpa våra tvåbenta kollegor. Basse ansåg att bada var viktigare. Han behöver lite mer kurs i hur man sköter Sörmlandsleden. Om nu inte matte protesterat mot att gå på våta hala spänger i ett par hundra meter så hade vi kunnat ta en sväng på den etappen.

 

Skulle gå tillbaka men vi fortsatte att leka. Alltså detta att vara en flock är underbart, vi har skoj varenda minut. Alla hundar borde ha en egen flock att ha skoj med varje dag.

 

Jaha dags för fångenskap igen. Men jag funderade på om det kanske skulle löna sej med den här stenen. Det gjorde det, fick välbehövligt godis

 

Förklarade för Basse att den där ån är väldigt ström och där ska man inte bada. För övrigt är det inte lämpligt att hoppa från en bro heller. Nu kom han ingenstans eftersom han var fånge.

Åkte hem, käkade lite och sen sov vi väldigt gott ett par timmar. Det tog på krafterna att ha så där superskoj.

 

Eftermiddagsrunda. Vi har hamnat i skogen igen. Vi skulle leta efter nåt som är försvunnet.

 

Jag fick vara på fria tassar medan Jenna och Basse var fångar. Matte gick och tittade och letade, jag kollade också. Jenna och Basse hade en massa märkliga planer därav fångenskapen. Men inte hittade vi det vi letade efter inte.

I morgon är det bara jag och Basse, får se vad vi ska hitta på, men nåt blir det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards