wilmablogghund

Alla inlägg den 13 mars 2020

Av Wilma Border collie - 13 mars 2020 18:04

Började konstigt. Jag åkte som vanligt och skulle hämta Basse, men det fanns ingen Basse hemma!!!!!!

Jag drabbades av en djup och allvarlig depression, skulle jag bli en ensam och övergiven hund idag? Hörde att matte pratade i telefonen men brydde mej inte. Livet var nattsvart. Men min depression gick över efter två minuter för då kom Basse med sin husse. Ordningen var återställd. Som tröst gick vi in till Basse spelade aktivitetsspel och delade på en korv.

Sen åkte vi hem till mej för Basse skulle självklart hänga med mej idag.

 

Så där nu är vi skjutsade till dagens skog. Här har jag varit en gång för väldigt länge sen och för Basse var det nytt.

 

Vid en damm så hittade Basse en minkfälla, men det fanns ingen Mink i den.

 

Här hade det minsann snöat mycket mer igår för det var fortfarande vitt och det är bara en mil från vårt hemma.

 

Så nu har vi passerat husen så jag kan vara på fria tassar. Mycket trevligare än fångenskapen.

 

Basse var fånge för han var övertygad om att han skulle ut och simma i sjön. Matte hade helt andra åsikter. Bada i den det kan han få göra om vi går här i sommar.

 

Kollade en massa viktigt, typ bra spanträd och sånt. Basse var tämligen döv och alldeles för intresserad av diverse spår så han fick fortsätta som fånge.

 

Ofta såg det ut så här. Försök att dra i väg in i skogen, men det var inte alls tillåtet.

 

Undrar om människor har svårt att hitta ut ur skogen? Denna är inte stor men det finns några vägar i den. Matte som alltid hittar i alla skogar (och alltid är vilse om det är gator) hade hysterisk skoj åt den här skylten.

 

Jag visade Basse att det lönar sej att lyssna och komma när matte vill nåt. Tänkte att han skulle fatta så han också kunde vara på fria tassar.

 

Pratade med Basse om det där med att använda hörseln och lyssna. Han fick prova att vara fri med släpande koppel.

 

Vi lekte lite och sprang en del, men sen försvann hörseln igen så det blev fångenskap.

 

Hittade en bra sten. Hade bar utsikt över omgivningarna. Kollade noga men det fanns inget av intresse.

 

Bra sten för den gav dessutom godis när vi var båda på den.

 

Basse hittade en grillplats men inte hade nån människa lämnat nåt till svältade hundar inte. Hade världen varit rättvis så borde det i alla fall ha funnits korvar.

 

Men var är alla Ekorrar? Jag vet att jag såg nån då för länge sen men idag var det alldeles ödsligt överallt.

 

Jo, jo var nog tur att Basse var fånge för han ansåg att det var en utmärkt idé att balansera på en björk som hänger ut över sjön. Han fick inte alls fortsätta med det äventyret.

 

Nästan tillbaka vid husen så även jag blev fånge. Fast vi hade gärna inspekterat den här bryggan. Den såg ut att vara i stort behov av hundinspektion. Får väl försöka ta det nästa gång.

 

I bland är Basse väldigt underhållande. Han viskade väldigt roliga saker i mitt öra, men vad stannar mellan honom och mej.

Gick till bilen för vi skulle åka och göra en annan sak också.

 

Titta vi hamnade minsann hos Astor och hans brudar. Var länge sen vi träffade dom.

 

Lilla Sara som bara är en liten valp blev dödligt förälskade i Basse. Han var minsann det bästa hon sett i sitt korta liv.

 

Basse gillade uppmärksamheten och minglade runt. Jag låg vid en buske och tog det lugnt istället.

 

Fast när det blev godissök då var jag tvungen att vara med. Mycket gott godis, fast så klart deras ena husse äger ju våran allra bästa Grisöronaffär så Astor med flock har det extra bra.

 

Vad då anstränga sej? Jag la mej ner och fick en privat hög serverad. Sånt kallas service. Ska nog skicka matte på kurs där så hon lär sej hur man bäst servar sin hund.

 

Lilla Sara hon smörade och smörade för Basse, men så skulle vi åka hem. Fast Sara får fler tillfällen att leka med Basse.

Somnade när vi kom hem, tog en del på krafterna med skogen och sen umgänget.

Gick på eftermiddagsrunda. Bra sån för Susanne hade sin affär öppen så vi kom över välbehövligt godis och fick umgås en stund. Skönt att nån förstår hur eländigt ensamma och godissugna vi är.

Nu ska jag gå och hämta Jenna som behöver komma ut på en kvällrunda, sen ska jag vila mej i form för i morgon är det äntligen lördag igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards