wilmablogghund

Alla inlägg den 12 mars 2020

Av Wilma Border collie - 12 mars 2020 17:57

Började bra, hämtade Basse och vi hade en massa skoj. Jakten på Värdefulla bollen blev extra spännande när vi körde den bland alla hinder på nybyggda lekplatsen. Borde enligt matte ha filmats men så långt tänkte inte hon.

Åkte hem till mej ett tag.

Sen skulle vi ut och tänk matte hämtade Jenna!!!

 

Så här ska det alltid se ut, vi ska vara samlade. Det regnade en massa så vi fick skjuts en bit för att komma till ett ställe där vi skulle kunna leka.

 

Så var de igång igen. Jenna hittade en pinne och den skulle Basse minsann ha. Jag fick vänta länge innan de var klara med dragkampen som blev oavgjord eftersom pinnen gick sönder.

 

Så där så här ska det vara, vi ska kunna springa och leka tillsammans.

 

Så fanns det en pinne igen och den skulle självklart båda äga. Basse är just nu inte alls pålitlig med inkallning och sånt så han fick ha släpande koppel. Inte det ultimata, men lättare att få tag på honom. Hans hormoner bråkar extra mycket just nu efter att veterinären satte in ett chip på honom förra veckan. Det kommer att lugna ner dom, men just nu är det riktigt uppror i hans kropp.

 

Vi fortsatte att springa massor. Alltså sånt här flockspring är så skoj och vi ska vara hela flocken för då är livet som allra bäst.

 

Jag hade ett allvarligt samtal med Basse om att han i alla fall skulle försöka sköta sej. Han hade nämligen drabbats av fångenskap på grund av hormonproppar i öronen. Bättre att sköta sej och kunna vara med och ha skoj.

 

Äsch! Försök prata allvar med den där saken som ligger på backen. Vet inte om nåt av det jag sa gick in så jag gav upp.

 

Tog Jenna till hjälp för att försöka tala honom tillrätta.

 

Faktiskt så gick i alla fall lite in genom hormondimmorna, vi kunde leka mera.

 

Minnet är det inte nåt fel på. Basse rotade fram ett gammalt ben som han hittade förra gången vi var här.

 

Bara det att Jenna bestämde sej för att det skulle hon minsann ha. Jag var domare och beredd på att vara polis om det skulle behövas.

 

Basse vann och jag passade på att tugga lite bark för att få energi.

 

Fortsatte att leka. Bäst att passa på för vem vet när vi får chansen igen.


  En kort filmsnutt där det syns hur skoj vi har. När matte laddade över danna i min dator så blev Basse alldeles tokig, han hörde Jennas skall och började leta efter henne här hemma.

 

Nä det ösregnar och snöar så vi vill hem. Basse har blivit fånge igen på grund av usel hörsel.

 

Vissa trodde att de skulle bada. Kan meddela att de fick inte alls bada för matte.

 

Jag håller på och får svåra skador och de två fångarna släpar på den långsamma matte. Vill bara till bilen och hem.

Hemma så gnällde matte om blöta kläder, vaddå hon bytte minsann såna. Jag och Basse kan inte byrta pälsar. Ägnade mycket tid åt att läka våra regnskador.

 

Medan vi var hemma så började det snöa massor i stället. Så här såg min bil ut när vi skulle på eftermiddagsrunda.

 

Hämtade Jenna och gick en sväng faktiskt så lät det bli att både regna och snöa just då.

Gick en tråkrunda bara.

Men vi hörde att på måndag är det dags för hela flocken igen och då ska vi nog få åka till ett bra ställe och leka massor. Bara det inte är samma väder som idag.

I morgon ska Basse hänga med mej igen, får se vad vi hittar på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards