wilmablogghund

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Wilma Border collie - 8 mars 2020 17:56

Blev bra idag också.

Vanliga morgonrutinerna och sen vänta i evigheter innan det var dags.

 

Värdefulla bollen låg kvar i diket så jag hämtade den, bäst att ta den innan nån annan hund kommer och hittar den.

 

Så nu tänker jag ligga här och vakta den, i alla fall en stund.

 

Fast det där vakta blev bara ett par minuter för sen kom både Labrador Alice och Basse. Var tvungen att hälsa på dom.

 

Äsch, jag skulle ha tagit med mej bollen nu snodde Basse den. Fast efter lite jakt så var den min igen.

 

Sen kom jag på att jag faktiskt skulle vara med och flockspringa en stund med Basse och Fido. Bollen går att komma över igen.

 

Människor är som bekant ett mycket känsligt släkte. Hörde att Alice husse ansåg att hon var smutsig. Vad då lerinpackningar är mycket välgörande för pälsen. Bäst att passa på när tillfälle ges.

 

Kom en ny hund (den har självklart ett namn, men den där matte har naturligtvis glömt det). Hur som helst så hälsade vi välkommen och berättade en massa viktigt om hur skoj vi alltid har.

 

Nä du Fido det där kan du glömma. Jag släpper INTE bollen. Han förstod att det inte var nån id´, brukar räcka med att jag tittar strängt.

 

Vi blev många hundar idag också, matte tror at vi var ungefär 17 stycken. Massor med skoj lek överallt naturligtvis.

 

Självklart de viktiga gruppdiskussionerna också. Berner Alice känner sej mer och mer hemma så hon bestämde sej för att vara med och prata. Bra eftersom det alltid avhandlas en massa viktiga saker.

 

Detta är en flygande Kazper. Det pågick ett flockspring men han var den enda som fastnade på bild. Det geick nämligen väldigt fort.

 

Där borta är Tilly och Luna och de har minsann nåt som tillhör mej. Men det ska jag se till att ändra på.

 

Jädrans Luna nu har hon snott bollen. Är övertygad om att Basse haft nån kurs med henne i hur man snor den. Fullkomligt onödig kurs enligt mej.

 

Berner Alice blev så lycklig när GunGun kom för det fann varandra ordentligt förra gånge. I dag var det nästan så de lekte. Sånt är skoj när en del blir så här extra bra vänner.

 

Överallt pågick det en massa skoj hela tiden. Gärna på vägen där det var extra lerigt.

  Andra höll på med en massa spring i skogen. Enligt de känsliga människorna var det bättre att leka där för det var renare. Äsch! Vi hundar vet minsann bäst var vi ska vara.

 

Primo kom förbi så Berner Alice gjorde sej bekant med honom.

 

Äsch nu drar det mot slutet igen. Tiden går alldeles för fort och de flesta håller på och lämnar.

 

Jaha nu är Basse inlurad i sitt hus och för mej återstår bara att åka hem. So,mnade gott ett tag.Trist eftermiddagsrunda, skulle inte ens hämta Jenna så jag drog runt ensam utan att träffa nån jag känner.

Men i morgon är det vanlig Bassedag och vi ska visst göra nåt. Typ träna Basse på nånting, men det berättar jag om i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards