wilmablogghund

Alla inlägg den 6 mars 2020

Av Wilma Border collie - 6 mars 2020 17:45

Blev en mycket bra dag detta. Fast det kändes lite konstigt i morse att jag inte skulle åka och hämta Basse.

Men sen hämtade jag Jenna och vi skulle till nån bra skog.

 

Detta kommer att bli bra. Den här delen av skogen har vi inte varit i på många evigheter, tror det var nån gång i höstas senast.

 

Undrar om jag ska? Har haft bra spanställen här, men så beslutade jag att avvakta. Hade massor med annat att pyssla med.

 

Jenna hittade en massa intressanta dofter. Så klart så länge som vi varit frånvarande har det hunnit hända massor. Vi måste ha stenkoll på våra skogar.

Hade varit kallt i natt så i skuggan var det alldeles vitt av rimfrost.

 

Vi hade tassarna fulla hela tiden. Så mycket att undersöka och se till att allt var som det skulle.

 

Titta mitt i bilden.Där står hon Skvallerbyttan och visar precis var jag är. Men jag var bara tvungen att gå och kolla ett av mina bra spanställen. Men det var ingen hemma i trädet.

 

Jag kom tillbaka men fick skäll av Jenna. Vadå, jag var tvungen att kolla, tänk om det suttit klasar med sociala Ekorrar i trädet? Övergick till att kolla an massa andra viktiga saker.

 

Så hamnade vi på min Sörmlandsledsetapp. Det där stenröset kallas staven och här möts fyra socknar. Tämligen ointressant enligt oss.

 

Detta är däremot intressant. För det brukar nämligen gå att hitta godis här. Tänk det fanns i dag och vi städade noga bort allt. Visst alla hundar som vandrar på min etapp ska ha det bra, men godisställen de ser jag och mina assistenter till att städa noga.

 

Trodde att vi skulle fortsätta på Sörmlandsleden och ta en bra runda, men enligt matte får den vänta lite för det finns ställen som lär vara alldeles för blöta nu. Gick på andra ställen och det var minsann blött här också. Is på vattnet och vi var törstiga.

 

Fast isen var så tunn att det var enkelt att döda den med en rak högertass sen var det bara att dricka.

 

Spanade av en massa. Om man fortsätter här kan det också bli en bra runda. Men den får vi ta en annan dag för idag hade vi åkt bil och skulle tillbaka till den.

 

Jenna provade en sten och skickade sej om nosen. allt för att matte inte skulle missa att ge henne en godisbit för väl utförd stenprovning.

 

Kollade en massa mer i skogen innan vi skulle gå samma väg tillbaka. Hade fullt upp hela tiden.

 

Ja du Jenna det var nåt där inne, men vi får visst inte ta reda på vad. Brakade så mycket att matte pratade om Hälge.

Vi skulle tillbaka till bilen för vi hade varit ett par timmar i skogen. Åkte hem, sov gott för det tog på krfaterna att kolla alla viktiga saker.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda, märkligt matte använde min bil brukar inte hända på eftermiddagsrundorna. Jenna hämtades och sen....................

  

Äntligen efter att ha väntat i många hundliv HELA FLOCKEN är samlad!!!!!!!! Tydligen hade människorna bestämt i går att jag och Jenna skulle komma och leka med Basse en stund på eftermiddagen.

 

Vi spran och hade så skoj. Jenna har lyckats jaga Basse utanför bild här.

 

Så här såg det ut hela tiden. Jenna och Basse sprang som om det inte fått röra sej på många år.

 

Jag "råkade" hitta Värdefulla bollen så den bestämde jag mej för att vakta en stund.

 

Hade en diskussion med Basse om vem som har äganderätten till den. Bad honom göra nåt annat.

 

Jenna hittade frisbeen oc hade en massa skoj med den.

 

Sen lekte vi mer alla tre. Precis så här ska det alltid vara, vi ska vara hela flocken och ha massor med skoj.

 

Tror att Jenna kände dofter från i går när vi grejade med aktivitetsspelen här för det var väldigt viktigt att rulla sej massor.

 

Basse har lycklats sno bollen, men han ska inte tro att han ska komma undan med den inte. Jag och Jenna samarbetade i jakten på honom.

 

Vi är envisa och mycket spring blev det. Självklart så vann jag tillslut tillbaka den. 

 

Allt roligt har ett slut. Basse har gått in med sin husse och vi ska hem igen. Fast vi var bra trötta efter en dryg timmes toklekande. Känns så bra detta att vi äntligen kan vara hela flocken igen, vi har massor att ta igen.

Om en stund så ska jag hämta Jenna för en kvällskiss och sen ska jag vila mej i form. I morgon är det lördag och en massa kompisar.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards