wilmablogghund

Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Wilma Border collie - 5 mars 2020 17:50

Hämtade som vanligt Basse i morse. Ägnade oss åt våra vanliga morgonrutiner. Så var det dags att åka trodde vi. In i bilen, men matte stängde in oss och försvann. Vi pratade en del om i fall hon blivit ännu virrigare, vilket borde vara en omöjlighet. Men hon kom tillbaka och sen åkte vi hem till mej.

Såg att en del av mina saker packades ner, funderade en del på vad som egentligen skulle hända.

 

Hamnade hemma hos Basse, men inte fick vi vara på fria tassar. Vadå jag sköter mej och Basse hade inte visat några tecken på att dra på äventyr.

 

Aha, detta förklarar en hel del. När matte var på rymmen i morse så gjorde hon spår av de där träpinnarna som marinerades i köttbuljong igår. 

 

Jag och Basse samarbetade, vi är vana vid att dela på det mesta. Skoj att leta pinnar som luktar gott.

 

Duktiga Basse, när han inte styrs av hormonstormarna är han en mycket smart hund. Han fattade snabbt att det lönade sej att plocka upp pinnarna. Mycket bra för honom att spåra annat än bara brudar.

 

Hitade ett trevligt slut också där vi letade godis. Mycket bra detta.

 

Men titta där kommer Mikko också. Var planerat att vi skulle träffas och aktivera oss idag.

 

Mikkko hjälpte till att städa vid det där spårslutet, inte för att han hittat pinnarna, men vi delar med oss till våra kompisar.

 

Basse drog iväg och hittade Värdefulla bollen! Den har jag letat efter varje morgon utan att hitta den.

 

Blev en lång och vild jakt på Basse och bollen. Men jag hade hjälp av Mikko.

 

Så där nu har jag vad som tillhör mej. Basse kan glömma att han ska ha den.

 

Så jag kan ligga här resten av dagen tillsammans med bollen. Nog för att människorna pratade om att vi skulle göra saker men bollen är viktigare.

 

Äsch då! Basse är snabb som attan många gånger och självklart lyckades han sno bollen.

 

Tog till lite andra knep, tänkte att om jag och Mikko grejade med gungbrädan så kanske han skulle glömma bollen.

  

Där står han Kleptomanen och leker Kungen av Klovsten med bollen i munnen. Allt för att retas.

 

Om det nu går som planerat så kommer Mikko att avleda Basse och den blir min igen.

 

Bra jobbat Mikko, han började leka med Basse och jag återtog det som jag ska ha.

 

Medan vi var upptagna så grejade matte. Helt plötsligt såg det ut så här, en massa saker utspridda överallt.

 

Det var flera av mina aktivitetsspel bland annat. Mikko har inte provat såna så jag och Basse lärde honom hur man gör.

 

Så löste jag ett av dom på egen tass medan Basse visade Mikko annat.

 

Detta höll dom på med, hitta godis i en hoprullad fleecefilt. Mikko fattade snabbt att hur man ska göra.

 

Detta blev hans favorit, min snuffelmatta. Jag håller med honom, den är skoj och kan ta tid att hitta allt i. Händer att jag får mitt käk ( de få gånger jag får mat alltså) serverad i den.

 

Jag och Basse letade också igenom den. Hittade en hel del, tror att den magiskt hade fyllts på efter Mikkos framfart.

 

Kollade filten som rullat ihop sej igen. Lönande.

 

Så hade jag lektioner igen i hur man bäst löser spelen. Fler aktivitetsspel till alla hundar. Jag fyller snart år så jag ska nog önska mej ett nytt då tror jag.

 

Fanns godis under några koner som Mikkomatte hade med sej. Superskoj detta att leta på en massa olika stälen.

 

Blev en massa lek också, var tvungna att förbruka en del av allt vi käkat. Fast varför Mikko skulle sitta på Basse är ingen som begriper.

 

Värdefulla bollen var tillfälligt bortslarvad så jag bestämde mej för att vakata den gamla trasiga i stället.

 

Basse han ansåg att en sån där kon var en skoj leksak. Jag håller med honom, men kan ha mycket roligt med såna. Men ungefär nu så försökte det både regna och snöa. Alltså dags att plocka ihop och åka hem igen. Roligt hade vi, bara synd att det inte kom fler kompisar och hade trevligt med oss.

 

Massor med skoj och hjärngympa tar på krafterna, Jag simnade under köksbordet. Basse var spårlöst borta just då, men matte hittade honom djup sovande i ett hörn.

Var på en sån där händelselös eftermiddagsrunda, förstår inte varför alla vi känner verkar vara spårlöst borta numer.

I morgon ska jag hänga med Jenna och Basse ska visst åka och göra nåt ihop med sin husse. Matte har en plan som låter bra. Hoppas det blir så.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards