wilmablogghund

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Wilma Border collie - 3 mars 2020 17:20

Det fanns en plan om att jag och Basse skulle ha gjort saker idag.

Men redan när jag hämtade honom i morse så regnade det och sen fortsatte det av och till. Så den där bra planen blev flyttad till nån dag med bättre väder.

 

Fick i alla fall skjus till de där ekhagarna. Basse behöver vara på ställen där det inte rört sej en massa brudar som luktar gott. Han är helt fixerad vid såna just nu. Fick vänta på att den långsamma människan med koppelfången skulle behaga komma.

 

Enligt matte var det bäst att kollla så Basse inte satte nosen i backen på en gång och att han var kontaktbar.

 

Jag hade sån tur att jag hittade en gammal benknota. Min bara min, fast Basse gjorde sitt bästa för att komma över den.

 

Ja, ja jag är snart klar, du kan få resterna. Tröttnade på det så Basse fick det. Man ska dela med sina kompisar.

 

Bra ställe detta för jag hittade minsann ett nytt ben. Basse låg och gnagde på mitt begagnade så detta skulle jag kunna få ha alldeles själv,

 

Utmärkt sätt att fördriva tiden på. Vi låg och gnagde på varsitt ben. Matte hade en massa korkade åsikter om att vi var faktiskt ute för att röra på oss.

 

Tröttnade på benet och bestämde mej för att ta en runda. Basse fattade samma beslut men hans rundor var åt andra håll.

 

Bråttom är det och öronen är noga igenkorkade. Det fanns minsann viktiga saker i Basses värld som skulle undersökas och lyssna det är korkat.

 

Så här går det när man inte lyssnar. Koppelfånge frihet under ansvar heter det.

 

Jag passerade en ek och hittade ett par svampar. Har hittat sån här en gång förut så jag markerade, kanske skulle det ge belöning.

 

Titta!! Fången kan om han vill, Basse såg vad jag gjorde och provade att lukta på den andra Koralltickan. Dessa är sen förra året, men vad gjorde det när vi hittade dom.

 

Så belöning för väl utfört arbete. Dessutom ny smak på osten. Perfekt detta, hoppas det kommer mycket svamp sen så vi kan jobba ordentligt.

 

Fast Basse dömt sej till fångenskap så skulle allt vatten provas. Fast han hade säkert haft roligare på fria tassar.

 

Jag som skötte mej och hade fungerande hörsel slapp fångenskapen. Gick en runda och kollade om det fanns nåt trevligt spanträd.

 

Fången han fick träna på passivitet, nåt han verkligen behöver.

 

Fast han känner sej säkert som det här trädet som ser ut som om det står och skriker.

 

Provade en del stubbar och stenar. Stubben vet jag sen tidigare att den är bra och stenen Basse använde var lika bra den.

 

Basse han hade nosen i backen mest hela tiden. Matte tror att det gått nån Hormonhäxa här som han var övertygad om att han skulle hitta.

 

Jag försökte få honom på andra tankar. Föreslog att vi skulle balansera på träd. Sånt är lönande och Basse tyckte det var skoj i typ en halv minut sen skulle han leta vidare.

 

Jag tog en ny spanrunda. Himla skönt detta att kunna röra mej som jag vill.

 

Fången han stod och tittade längtansfullt efter mej, men nån frihet fick han inte.

 

Ursäkta, men det har börjat regna igen, jag vill faktiskt gå till bilen och åka hem. Har ingen lust att drabbas av regnskador. Kan du få med dej fången och komma?

 

Basse märkte inte ens att det regnade, han skulle hitta vad han nu letade efter. Inte fanns det i röret heller och efter viss övertalning så följde han med.

Åkte hem, slappade ett par timmar.

 

Eftermiddagsrunda. Undrar om alla tikar utom jag och Jenna är Hormonhäxor just nu. Basse fastnade överallt så det var bara att sitta och vänta in honom.

 

Spåra, spåra och spåra ännu mer, totalt döv och blind för omvärlden. Men inte lyckades han hitta den som spridit alla dofter inte.

 

Nähä, inte var det öppet här inte. Elände vi hade inte tackat nej till lite godis och umgänge.

I morgon kommer det att bli alldeles väldigt bra, då händer det minsann nåt som inte har inträffat på många, många år. ÄNTLIGEN kommer vi att vara hela flocken igen. Må Basse glömma allt om alla andra tikar, för vi ska leka och ha en massa skoj.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards