wilmablogghund

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Wilma Border collie - 1 mars 2020 17:53

Blev en bra dag igen, fast självklart fick jag vänta alldeles för länge innan det var dags att åka.

 

Så där framme och det första jag gjorde var att hitta Värdefulla bollen. Dessutom ingen Basse i närheten som försökte sno den.

 

Så jag kan ligga här med bollen och hoppas på att ingen upptäcker varken mej eller den. Bara det att matte pratade om att släppa ut Basse och det var bäst att jag följde med och kollade. Litar inte riktigt på att hon klarar av det själv.

 

Så matte klarade av att släppa ut Basse.

 

Alice kom och jag har precis återtagit bollen från Kleptoman Basse. Är övertygad om att han pratat alldeles för mycket med Kleptoman Leya och fått en massa tips om bästa sätten att stjäla. Måste börja övervaka samtalen mellan honom och mina katter.

 

Så nu börjar det komma flera. Berner sennen Alice och lille Fido. 

 

Sigge och Alice har inte träffats förut så de bekantade sej med varandra. Alice har nyss mist sin kompis så hon behöver nya vänner.

 

Luna och Silla har kommit, vi blev faktiskt 17 eller om det var 18 hundar idag. Mycket trevligt desto fler desto bättre.

 

Tilly hon fick minsann springa för Silla och Luna bestämde sej för att jaga henne mycket och länge. Var nån sån där skoj jaktlek.

 

Den nya Leonbergerhanen kom, matte kommer säkert ihåg hans namn vilket kommande årtusende som helst.

Hade viktiga samtal med honom, finns alltid massor att prata om när vi inte setts på ett tag.

 

Den här snöhögen har en mycket spännande doft. I går var flera hundar superintresserade och Rick och Sigge grävde och diskuterade idag.

 

Jag såg till att få lite klappar och kel eftersom jag ständigt lider brist på såna. Bäst att passa på för vem vet när jag får uppmärksamhet igen.

 

Taxen Herman kom också länge sen sist. Han och Benji har inte träffats men belv kompisar.

 

Tilly och Billbo hade alldeles väldigt skoj, fast vi har alltid trevligt alla. Men i bland har vissa extra roligt.

 

Jag och Leonberger Bamse hade ett långt samtal om en massa viktiga saker. Fast vad vi pratade om stannar självklart mellan oss.

 

Perfekt osten är framme. Egentligen för att locka på Basse som led av tillfällig hörselnedsättning men jag delade med Tilly och Luna innan Basse upptäckte vad han höll på att missa.

 

Blev en massa mer lek och skoj. Men sen började Tråkmänniskorna påstå att det minsann var dags att åka hem. Vidhåller att det är väldigt korkat. Fast Basse skulle följa med hem till mej för hans husse jobbade med nåt.

 

Bara det att Basse trodde nog att han skulle passa sitt tråkhus så han rymde. Försökte först hänga på Tilly och sen drog han till skogs. Men efter en del jakt så lyckades matte överlista honom och han blev fånge.

Hemma hos mej så käkade vi lite och somnade.

Var ute på eftermiddagsrunda, hela Malmköping var nog utrymt för vi såg varken människor eller hundar. Alltså blev det en trist runda.

I morgon är det en vanlig Bassedag, hörde att matte pratade om att åka till nån bra skog. Hoppas att det blir så.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards