wilmablogghund

Alla inlägg den 29 februari 2020

Av Wilma Border collie - 29 februari 2020 17:40

Vanliga morgonrutinerna, gå ut och sen vänta i några veckor innan matte ansåg att det var dags att åka. Om jag fick bestämma skulle jag dra direkt i samband med morgonrundan.

 

Så ÄNTLIGEN. Chess kom ungefär samtidigt men henne hade jag inte riktigt tid med.

 

Jag behövde nämligen gräva fram Viktiga bollen. Visste precis var Basse hade försökt gömma den igår, ingenting undgår mej. Nu är den hittad och det känns som om dagen är räddad.

 

Så kom Basse han hade varit och hälsat på Ossys gamla dagis en sväng. Nu ska vi ha skoj.

 

Äsch! Jag glömde att gömma Viktiga bollen så nu är det jakten på Basse som självklart har snott den. Han borde lära sej att den är min, bara min.

 

Både Alice och Mikko kom så jag föröskte få hjälp av dom att få tag på bolltjuven. Tyvärr lyckades vi inte för Basse lyckades gömma den. Ja, ja jag ska nog hitta den igen.

 

Ägnade oss åt en massa trevligt flockspring istället. Bästa att passa på när vi är ett gäng.

 

Alice hon gick runt och kollade om det fanns nån människa som möjöogen kunde bjuda på nåt gott att äta. Hon precis som alla vi andra får inget att äta hemma.

 

Så var det det vanliga en massa lek och mingel. Gäller att hinna umgås med alla under den där kvarten vi träffas. Spelar ingen roll att människorna påstår att det är mycket längre tid, vi hundar har minsann koll.

 

Bra jobbat Tilly, det är inte alla som klarar att kasta Leonberger Peggy på rygg.

 

I dag hade snön blivit väldigt blöt så människor ägnade sej åt märkliga saker. Rulla en jättestor snöboll. Kanske ska använde den i morgon och leka hunden på täppan. Den leken har jag inte lekt sen förra vintern när det fanns stora snöhögar.

 

Hm, behöver jag vara polis? Nikki och Sigge höll på med nåt så jag kollade. Men det var ingen fara bara nån lek. Typ Nikki skulle gräva ner Sigge i snödrivan.

 

Var domare när Basse och Schäfer Cash hade en kapplöpning. Cash vann den omgången.

 

Så gäller det att hålla sej väl med Lunas matte, hon har en mycket bra godisficka och dessutom så vet hon att jag är extremt ensam och aldrig nånsin blir klappad.

  

Jag tog faktiskt en paus en stund. De andra minglade runt och hade viktiga hunddiskussioner. Gäller att passa på när vi får träffas.

 

Blev mer lek men sen började Tråkmänniskorna påstå att de skulle hem. Ja de kunde väl ha åkt till sina tråkhemma så kunde vi hundar ha stannat kvar resten av dagen.

 

Äsch! Stackars Basse som ville hänga med mej hem blev inlurad i sitt hus av lömska matte. Jag blev fånge och alla kompisar hade släpats iväg av sina människor.

Somnade hemma, kom på att jag var trött.

Gick en vanlig tråkig eftermiddagsrunda. Fast jag träffade Kazpers matte, han kommer kanske och roar sej med oss i morgon. Hoppas att det blir många trevliga kompisar då också.

Nu ska jag snart gå och hämta Jenna så hon får gå en kvällsrunda. Sen ska jag vila så jag har energi i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards