wilmablogghund

Alla inlägg den 27 februari 2020

Av Wilma Border collie - 27 februari 2020 17:48

Dagen började alldeles väldigt bra. Matte hade en del åsikter om att snön vräkte ner men jag brydde mej inte eftersom jag hamnade i min bil när det var dags för morgonrunda.

 

Detta kallas kärlek. Efter flera års skilsmässa fick jag äntligen hämta Basse! Vi blev lika lyckliga båda två för nu är ordningen återställd.

 

Snön den vräkte ner men vad gör det när det är ordning i tillvaron.

 

Vi lekte massor och Basse som knappt sett snö var tvungen att rusa runt extra mycket. Vi hade så roligt att vi knappt hade lust att hänga med när det var dags att åka hem till mej. Men vi hörde att vi skulle få leka mer i snön och vara tillsammans hela dagen.

Var hemma hos mej ett tag. hade massor att prata om.

 

Skulle ut på en längre runda och titta vad vi hittade på gatan! Jenna! Vet inte vem som blev lyckligast, Basse och Jenna har inte setts på flera hundliv.

 

Vi är hela flocken, det kan bara inte bli bättre. Trodde att vi kanske skulle hänga alla i dag, men den turen hade vi inte.

 

Jenna var ute och rastade sin matte och Basse ansåg att Jenna fortfarande luktar alldeles utsökt. Han hade ingen som helst framgång för Jenna sa otryckbara ord när han försökte. Fick höra att nästa vecka då ska vi minsann vara hela flocken. Ser verkligen fram emot det.

 

Hann bara en liten bot så träffade vi Teddy och Freya. Trevligt för det var länge sen, umgicks en stund.

 

Så träffade vi en ny hund också. Han är lika gammal som Basse så de gjorde sitt bästa för att leka. Men det var definitivt inte lämpligt där. Berättade om våra superbra hundträffar så med tur kommer han dit och leker.

 

Ser du Basse, livet blir bara bättre och bättre. Om vi nu kunde bli befriade från kopplen, men det blev vi inte. Påhitt om alldeles bredvid snöig och väldigt hal väg.

 

Om jag nu fått vara på fria tassar, vilket superläge. Inte ofta jag ser Ekorre springa på marken inte, den finns mitt i bilden. Tyvärr sprang den upp i ett annat träd och försvann.

 

Så på fria tassar för matte ansåg att skidbacken kunde vara ett lämpligt ställe att leka på idag. 

 

Snö i massor har det kommit och ännu mer föll. Springa i snö det är skoj det. Den var så djup att Basse fick snö upp till magen.

 

Passa dej Basse för nu anfaller jag. Faktiskt så lyckades jag nästan gräva ner honom ett par gånger. Mycket rolig lek.

 

Fortsatte på vägen genom skogen. Mindre med snö där inne och eftersom jag inte gått där på länge var det mycket att kolla.

 

Spanade lite på ett par säkra ställen, men inga Ekorrar syntes till. Nä jag kan inte ha tur hela tiden.

 

Basse han vet att det lönar sej att klättra på stockarna. Men matte måste lära sej att vara snabbare med godiset. Stackarn han fick påminna henne om att ta fram det.

 

Vände och gick samma väg tillbaka mot skidbacken. Hade fortfarande tassarna fulla med en massa viktiga hundsaker.

 

Lekte mera i skidbacken och Basse provade att ploga snö med nosen. Gick inget vidare men han hade skoj.

 

Blev fångar och gick på en del gator som vi inte gått på länge. Alltid trevligt med såna, vi måste ha ordentlig koll på allt.

Träffade Inezmatte och nu sitter Inez i Hormonhäxefängelset så det lär dröja innan hon kommer på nån hundträff.

 

Så där nu träffade vi Sniff också. Trevligt med så många kompisar på en och samma runda.

Gick hem, matte pratade om tapperhetsmedalj efter drygt två timmar ute i snöstorm. Jag och Basse käkade lite och sen sov vi gott ett tag. Tog på krafterna med allt skoj.

Ut på eftermiddagsrunda, fortfarande så snöade det. Hade sån tur att Susanne hade öppet så vi tog oss in och fick godis. Träffade Chihuahua DeeDee där.

Gick hem och sen blev Basse hämtad av sin husse. Men vi ska hänga i morgon också.

Nu ska jag gå och hämta Jenna så hon kommer ut på en kvällskiss eftersom hennes matte jobbar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards