wilmablogghund

Alla inlägg den 23 februari 2020

Av Wilma Border collie - 23 februari 2020 17:49

Blev en mycket bra söndag när väl de där flera veckorna efter morgonrundan hade gått.

Solen sken och ingen otrevlig storm idag.

 

Hann bara ur min bil så kom Labrador Alice och hennes kompis. Mycket trevligt med umgänge på en gång.

 

Där borta är Basse. lika bra att hämta honom så vi kan börja med en massa skoj saker.

 

Så nu ska vi ha massor med skoj och förhoppningsvis så kommer det flera kompisar också.

 

Kazper kom och en Berner sennentik som heter Alice och var här för första gången. Vi hälsade henne självklart välkommen och berättade om allt skoj vi alltid har.

 

Hanarna hade nåt viktigt möte som gick ut på att alla skulle pinka in samma stolpe ordentligt.

 

Jag hittade Värdefulla bollen efter mycket letande. Visade sej att Dalmatiner Tilly hade snott med sej den hem igår. Men när hon kom så såg jag till att få den. Berättade för Berner sennen Alice att den är min.

 

Alice tittade mycket på vad vi gjorde och minglade runt en hel del. Tar lite tid att lära känna oss och inte alltid lätt att vara på sitt första besök. Men hon gillade oss.

 

Här har Basse precis återkommit efter en rymning. Det passerade en lukta gott tik på vägen så han och Kazper bestämde sej för att ut och ragga. De hade ingen framgång för Bassehusse åkte efter på fyrhjulingen.

 

Teja fick prova Basses låda, men hon var inte intresserad av att ut och åka. Vi är många hundar som provat lådan nu.

 

Massor med lek och skoj hade vi som vanligt. Mycket flockspring och en massa mingel.

 

Luna skulle prova den där salombanan. Men vi gjorde nåt nytt. Gå slalom i flock är mycket mer spännande och blir så där lagom röringt.

Jag, Basse. Luna. Mikko, Tryfflan och Teja testade. Vi måste har gjort det bra eftersom vi fick godis.

 

Andra minglade runt och diskuterade en massa viktiga saker.

 

Basse lyckades komma över Värdefulla bollen. Tro inte att han fick behålla den. Nä jag överlistade honom som vanligt.

 

Jag lyckades som vanligt och Tryfflan och Winniematte var snäll och gav mej lite extra beskydd när jag försökte gömma mej med den. Fast Winnie visade lite väl stort intresse, men förstod att den är min. Att den egentligen ägs av Basse har ingen som helst betydelse.

 

Basse roade sej med att dänga Luna i backen istället. Deras favoritnöje numer.

 

Borzoi Myra kom. Mycket trevligt för det var ett tag sen sist. Hade en del att prata om och så blev det självklart en massa spring också.

 

Som här. Tilly har snott bollen men hon blev minsann jagad av oss. Bra med Myra som är supersnabb och enkelt hann i fatt henne.

 

Så jag fick den. Men nu påstod människorna att det var dags att sluta. Korkade idéer, jag lämnade in Basse till hans husse och hörde att nu tar det några dagar tills vi ses igen.

Åkte hem och sov.

Skulle på eftermiddagsrunda och då hade jag sån tur att jag träffade Jenna. Hon stackarn hade inte mått bra.

I fredags så käkade hon delikat vass när vi var ute. Den hade ställt till det med hennes mage som belv alldeles jättedålig. Men när vi träffades så mådde hon mycket bättre igen så i morgon ska vi nog kunna hitta på nåt trevligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards