wilmablogghund

Alla inlägg den 21 februari 2020

Av Wilma Border collie - 21 februari 2020 17:52

Skulle hänga med Jenna idag också. Enligt matte kunde vi ta det lite lugnt idag eftersom det varit fullt upp hela veckan.

Hämtade Jenna och sen skulle vi åka till ett ställe där det brukar vara ödsligt.

 

Här var det ett tag sen sist. Jag har varit här med Basse men det var länge sen Jenna var med här.

 

Hjälpte Jenna att kolla dofter. Jo det hade passerat en och annan hane men inga färska spår.

 

En bit bort var det en hund som skällde. Jenna blev väldigt intresserad och ville helst dit. Det kunde hon glömma och matte hoppades på att hunden inte var en hane som skulle åt vårt håll.

 

Jo jag står på stättan, det borde ge godis. Fick godis för väl utfört klättrande. Jenna som har låga ben kröp under staketet istället.

 

Så äntligen på fria tassar. Nu ska vi göra en massa viktoga hundsaker.

 

Jenna kom minsann ihåg att sist hon var här och vi var hela flocken så lämnades det där benet här. Jag berättade att Basse flyttade på det när han och jag var här men att vi säkert skulle hitta det. Det gäller att ha ordning på var sakerna finns.

 

När det såg ut så här utsattes Jenna för olaga hot mot oskyldig hund. Rullar du i gamla kobajshögar får du gå hem. Jenna slapp gå för det var bara nån sån där oemotståndlig doft.

 

Jag provade stenar istället sånt ät alltid lönande. Jenna avslutade sitt rullande och kom och provade hon också.

 

Vi fortsatte att kolla en massa viktigt. Hade rört sej både hundar och Vilda grisar här, många spännande dofter.

 

Gamla ekar som tröttnat på livet är bra. När vi balanserar på såna då får vi beröm och godis. Finns ganska många här så vi provade flera stycken och hade framgång med alla.

 

Du tänker väl ändå inte bada? Jag har berättat tusen gånger att det inte är badsäsong nu. Kom och prova den här stubben istället.

 

Jenna kom från sjön med nåt i munnen. Matte trodde att hon hittat en skendöd Vitahj och sa skea. Nu var det inte så illa. Det var grov vass och det var minsann en otrolig delikatess enligt Jenna. Nåt så gott hade hon aldrig ätit förut.

 

Alltså fortsatte hon att leta och leta för att kanske hitta mer. Men det fanns ingenting, tydligen hittade hon den enda biten i hela sjön.

 

Jag satt och filosoferade över hundlivet medan Jenna var upptagen. Finns alltid massor att fundera på.

 

Gick vidare och kollade en massa saker. Hade en massa viktiga tikdiskussioner också, varför människor utfärdar umgängesförbud med trevliga hanar när man luktar gott och annat viktigt. Så saknar vi att vara hela flocken. Men matte påstår att tiden går fort och det dröjer inte så länge innan vi kan vara alla tre igen. Tror vi inte på det kommer att ta hundratals år.

 

Va skulle jag ta en enkel väg? Nä det är mycket roligare med utmaningar och halka och flyga ner från det lilla berget.

 

Vanlig syn nu. Jag kissade och Jenna letade direkt reda på fläcken och kissade över. Äsch, jag letar inte hanar, den tiden är förbi och nästa period långt bort. Men Jenna är väldigt noga med att bara hennes spår ska finnas.

 

Tyckte att det rörde sej i trädet. Tänkte att kanske var det en Ekorre, inte för att jag någonsin träffat nån här men var tvungen att spana. Fanns ingen Ekorre där tyvärr.

 

Just ja det var här som Basse la benet när vi var här. Bäst att leta för Jenna skulle säkert vilja ha det. Jag letade och letade.

 

Jenna letade också. Men benet var borta. Antagligen har nån annan hud hittat det och lagt det på nåt ställe som vi missade. Kanske att vi kan hitta det om vi åker hit när vi är hela floclen igen.

 

Som vanligt gick tiden alldeles för fort. Ett par timmar bara försvann och det är dags att gå till bilen och åka hem igen.

Sov bort ett par timmar hemma sen var det dags för eftermiddagsrunda.

Hämtade upp Jenna. Vi gick och hälsade på i Susannes affär. Viktigt uppdrag så hon får en massa extra hundgos från oss nu.

Gick en runda men träffade varken hundar eller människor som vi känner. Sa hej då till Jenna nu gar det till måndag innan vi ses igen.

Men i morgon är det lördag och då blir det en massa kompisar så det blir säkert bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards