wilmablogghund

Alla inlägg den 19 februari 2020

Av Wilma Border collie - 19 februari 2020 17:53

I dag var det dags för Basse igen. Åkte och hämtade honom i morse och ägnade en massa tid åt vårt vanliga morgonbus. Eller egentligen jakten på Värdefulla bollen, trevlig morgonsyssla.

Var hemma ett tag och sen skulle vi ut och åka. Hade en del att fixa enligt matte.

 

Aha, här har vi inte varit på ett tag och en runda här brukar innebära att det händer fler trevliga saker.

 

Hoppsan ett gammalt träd tröttnade tydligen på livet när det stormade. Var nog många som gjorde det påstår matte.

 

Inga problem att komma över det trots att vi var fångar. Här är det tyvärr inte lämpligt att vara på fria tassar. Jag skulle nog klara det, men Basse har lite för många otillåtna intressen.

 

Detta är ett av dom. Bada på icke tillåtet ställe. Enligt matte inte alls bra att försöka simma bland gamla trädgrenar. Basse hade helt andra åsikter.

 

Kollade mer och allt var som det skulle, fast tydligen hade nån lukta gottbrud passerat för Basse letade förtvivlat, men helt utan framgång.

 

Jaha och där ligger det en stor gammal ek som inte klarade stormen. Fast den skulle vi inte behöva klättra över.

 

Basse och hans märkliga intressen. Vi är nära järnvägen, anledningen till att vi inte får vara på fria tassar här. Ett tåg passerade och det var superspännade i Basses värld.

 

Vet inte om jag känner den där som hör att nästa tåg kommer och står på bakbenen och piper av förväntan. Hade Basse fått bestämma hade han nog kunnat kolla tåg hela dagen.

 

Om ni nån gång kunde se normala ut båda två fick vi höra. Basse ser så lycklig ut och jag ser ut som om jag har all världens bekymmer att lösa.

 

Bra med långt koppel för då kan man klättra upp på ett berg och spana trots fångenskap.

 

Om nu Basse varit på fria tassar hade han säkert gett sej ut och försökt bli kompis med änderna. De verkade totalt ointresserad av honom och inte kom han ut i sjön heller.

Sen skulle vi till bilen. Fick passa den medan matte gjorde tråk i flera veckor.

 

Titta vi har hamnat i vår allra bästa Grisöronaffär. Bara det att det var en annan hund där och shoppade och den skulle Basse hälsa på till varje pris. Det fick han inte hur mycket han än kämpade.

 

Slutade med att matte motade bort Basse i ett hörn och där blev han mutad med ost. Jo jag fick jag också och den andra hunden glömde han alldeles bort.

 

Ser du att Magnus fyller på en korg med det där supergoda godiset? Dessutom är det extremt billigt, får jag handla?

Jag fick handla fast det egentligen var Basse som skulle shoppa käk och nåt mer.

 

Jo vi behöver vårt shoppinggodis, skulle vi kunna få? Vi är hungriga får aldrig nåt att äta och de där säckarna med mat de används som inredningsdetaljer, vi får inte maten. Vi fick vårt välbehövliga godis och åkte hem.

Slappade ett par timmar och sen skulle vi ut.

 

Vi hamnade hemma hos Basse för matte insåg att vi behövde vara på fria tassar ett tag. Hon trollade fram ett par frisbee som vi skulle roa oss med.

 

Jodå den hagalna Basse snodde åt sej båda. Men vad gjorde det? Jag har viktigare saker där.

 

Gå du och lek med Frisbeen tro inte att du ska komma över Värdefulla bollen. Den är MIN!!!!!!!!


  Vet inte hur det gick till men Basse överlistade mej. Detta är en del av hur det kan se ut när det är jakt på den som har bollen. Tyvärr lyckades klantmatte trycka på fel knapp så slutet kom inte med.

 

Så klart jag överlistade honom. Det gör jag alltid förr eller senare och nu är den min. Lekte mer och sen skulle vi åka hem.

 

Bra försök Basse, men det misslyckades. Det ligger ett par bitar av Kanins borttappade skinn i min bil och det trodde Basse att han skulle komma över. Matte var snabb så han lyckades inte med stölden.

Nu ska jag hänga med Jenna ett par dagar så Basse får vara med sin husse på jobbet. I morgon har hon och jag en del att fixa med har jag hört.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards